تاریخ: ۱۴:۱۶ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اشتغالزایی مستقیم افزون بر یک هزار نفر در بهره برداری از طرح های صنعتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۶۸ نفر در بهره برداری از ۲۳ طرح صنعتی استان خبر داد.

فرهاد دلق پوش  روز یکشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در رشت میزان سرمایه گذاری در این واحدهای صنعتی را  بیش از ۸۴۸ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد:  میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در این واحدهای صنعتی  یک هزار و  ۱۶۸ نفر خواهد بود.

وی طرح های صنعتی هفته دولت امسال را  شامل واحدهای تولید انواع تراکتور، شمش فولادی، بتن آماده، دستکش نخی روکش دار، انواع کارتن، ماسک بهداشتی، پالت، مصنوعات پلاستیکی، فیلتر تصفیه آب، اوراق فشرده چوبی، صفحات گچی آماده و فرش دستباف عنوان کرد.

دلق پوش با بیان اینکه استان ظرفیت های ارزشمندی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که یکی از مهمترین آنها، ظرفیت های صنعتی است ، افزود : تحولات صنعتی، تاثیری زیادی در رشد اقتصادی استان و کشور دارد و دولت نیز قطعاً از پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها حمایت می کند.

وی اضافه کرد: راه اندازی واحدهای صنعتی  یکی از مولفه های تاثیرگذار در اشتغالزایی استان  است که  باید رویکرد مناسبی در ارتباط با توسعه صنعتی باشد تا به صورت عملی اهداف شعار جهش تولید تحقق یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد:  این شرکت تولیدی صنعتی نیز یکی از واحدهای صنعتی موفق استان است که با هدف طراحی و ساخت انواع تیوپ بسته بندی پلاستیکی، درپوش اسپری ضدعفونی کننده ها، فنر پیچشی، پمپ دستی اسپری در حال فعالیت است.

حدود  ۲ هزار و ۹۴۸ واحد  صنعتی در گیلان فعال است.

در هفته دولت سال جاری یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. این میزان اعتبار نسبت به سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.

از مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت امسال یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

print

پاسخی بگذارید