تاریخ: ۱۳:۲۳ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
افتتاح کارخانه کمپوست در نور

کارخانه کمپوست در شهرستان نور افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،مجتمع مرکز مدیریت پسماند الیمالات شهرستان نور با ظرفیت ۲۵۰ تن، با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی با هزینه ۶۰ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در افتتاح مجتمع مرکز مدیریت پسماند شهرستان نور با اشاره به اینکه بعد از ۴۴ سال با پافشاری بر ظرفیت‌های داخلی کشور اقدامات قابل توجهی به ثمر رسید، گفت: به مناسبت دهه فجر در مازندران آمار‌ها بیانگر اقدامات منحصر به فرد جمهوری اسلامی است.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم به پیشنهاد استان مازندران بحث مولدسازی اراضی دولتی را در نظر گرفته است، افزود: مازندران یکی از نقاطی است اگر مولدسازی با نظارت دقیق اجرا شود متحول و استان برتر در کشور می‌شود چرا که ارزش افزوده زمین در استان مازندران مانند طلا است.

استاندار مازندران با ابراز نگرانی مبنی بر اینکه وضعیت بودجه‌ای شهرداری‌های مازندران نگران کننده است، گفت: مگر می‌شود استانی که سالانه میلیون‌ها گردشگر دارد مشکل درآمدی داشته باشد.

او با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری و تخصیص بودجه برای این استان، افزود: در سفر رئیس جمهوری برای مازندران ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار گرفتیم، ولی در ۱۳ روز عید ۳۲ هزار میلیارد درآمد داشتیم که نشان دهنده بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان است.

حسینی‌پور گفت: اجرای طرح مولدسازی مازندران در اولویت دولت است مقرر شد ۶۰ درصد درآمد حاصل از طرح مولدسازی برای زیرساخت‌های استان هزینه شود.

او استمرار وضعیت فعلی در بخش پسماند مازندران را مانع گردشگری صنعتی در استان دانست و افزود: در مجموع وضعیت پسماند مازندران رضایت بخش نیست، اما در مناطق جاده‌ای و روستایی مشکلات زیادی داریم که بخشداران و دهیاران در این راستا مسئولیت و نقش منحصر به فردی دارند.

print

پاسخی بگذارید