تاریخ: ۱۳:۱۳ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
افزایش حدود یک میلیون تنی تولیدات محصولات کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولیدات محصولات زراعی و باغی استان از هفت میلیون تن سال ۱۴۰۰ ،اکنون به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران بابک مومنی افزود: تولید محصولات زراعی در استان از سه میلیون و ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ و ابتدای دولت سیزدهم به سه و نیم میلیون تن در سال جاری رسید که رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات باغی از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن سال ۱۴۰۰ به سه و نیم میلیون با رشد ۱۳ درصدی در سال ۱۴۰۲ رسید ادامه داد: خرید گندم از ۶۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۴ درصدی به ۱۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی با افزایش ۲۲۶ درصدی از ۳۰۷ هکتار از ابتدای دولت سیزدهم به یک هزار هکتار در سال جاری رسید، افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۷۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۴۲۳ هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: کشت مکانیزه برنج و گندم به ترتیب با هشت و ۱۲درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۳۰ به ۱۴۰ هزار هکتار و از ۲۳ هزار و ۲۰۰ به ۲۶ هزار هکتار در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

مومنی خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی نژاد آرین از ۱۴ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۲۹ درصدی به ۴۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۲ رسید و در همین مدت جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و گوشتی استان از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش پیدا کرد که رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال ۱۴۰۰ در ۲۱۰ هکتار اجرا شد که این رقم امسال به ۳۵۵ هکتار رسید که افزایش ۶۹ درصدی رسیده است، بیان کرد: اعتبار مرمت و بهسازی آببندان‌های استان از ۲۵۰ میلیارد رسال سال ۱۴۰۰ به حدود ۹۷۰ میلیارد ریال در سال جاری رسید که ۲۸۵ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در مجموع شاخص‌های کشاورزی مازندران نسبت به سال اول دولت سیزدهم به طور میانگین از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

print

پاسخی بگذارید