گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
افزون بر ۵۸ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۵۸ هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها از کشاورزان استان خریداری شده است.

رامین گیلانشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این میزان محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها به ارزش اقتصادی افزون بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت توافقی، تضمینی، مباشرتی و حمایتی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان گیلان از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۶ هزار و ۱۳۳ تن خرید و فروش توافقی محصولات به ارزش یک هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال انجام گرفت، افزود : این محصولات یک هزار و ۷۳۶ تن انواع گوشت سفید و قرمز، هشت هزار و ۸۱۳ تن شیر و سایر محصولات کشاورزی و دامی به میزان ۴۵ هزار و ۵۸۴ تن را شامل می شود.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان خاطر نشان کرد: در این مدت یک هزار و ۲۹ تن محصول گندم به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال در راستای خریدهای تضمینی – مباشرتی انجام گرفت ضمن اینکه پنج هزار و ۲۹۲ کیلوگرم پیله ابریشم به ارزش ۷۵. ۳ میلیارد ریال از نوغانداران شهرستانهای رشت، لنگرود، سیاهکل و شفت خریداری شده است.

وی درباره ارائه خدمات توزیع آرد شهری، روستایی و تنورهای خانگی  بیان داشت: شبکه تعاونی های روستایی استان گیلان از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، ۵۰ هزار و ۵۰۲ تن آرد روستایی و شهری را در قالب طرح کاردکس توزیع کرده است.

گیلانشاهی اضافه کرد: شبکه تعاون روستایی و تولید روستایی گیلان در راستای تبادل بین استانی محصولات شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی، ۱۶۲ تن پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی تولیدی سایر استان ها  به این استان وارد و در سطح فروشگاه های روستایی توزیع کرده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیان داشت: در این مدت یک هزار و ۳۶ تن برگ سبز درجه یک و دو چای نیز در مجموع به ارزش ۴۳.۸ میلیارد ریال از چایکاران استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

print

پاسخی بگذارید