تاریخ: ۱۴:۵۹ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اوج‌گیری فرودگاه‌های مازندران با افزایش خطوط پروازی

افزایش ۳۰ درصدی جابجایی مسافران از طریق فرودگاه‌های مازندران نشان می دهد تلاش برای رونق بخشیدن به فعالیت سیستم حمل و نقل هوایی استان با راه اندازی خطوط پروازی جدید به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در این فرودگاه ها در یکسال اخیر بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه جا شدند.

مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی فراوان از جمله جنگل و دریا در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است تا با سفر به این خطه شمالی و استفاده از مواهب طبیعی جنگل و دریا سفری خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند و راه اندازی گردشگری هوایی در این استان می تواند علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگر، به جذابیت سفر آنان به این خطه شمالی کشور نیز بیفزاید.

با توجه به این مزیت های گردشگری موجود در مازندران به نظر می رسد سیستم حمل و نقل هوایی به عنوان مناسب ترین و سریعترین گزینه برای جابه جایی مسافران از اقصی نقاط کشور به این خطه برای مسافرت به شمار می رود موضوعی که از سوی مسوولان استان مازندران جدی گرفته شد و برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته و مطالبه مردم استان خطوط جدید پروازی راه اندازی شد.

طی یکسال اخیر اداره کل فرودگاه های مازندران راه اندازی خطوط پروازی در مسیرهای مختلف را کلید زد که از آن جمله مسیر ساری به چابهار، افزایش پرواز ساری به کیش از۲ به چهار سورتی پرواز، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورت پرواز و همچنین افزایش پرواز به مشهد از هشت به ۱۶ سورت پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

تلاش برای رونق بخشیدن به فعالیت فرودگاه های مازندران با راه اندازی خطوط پروازی جدید بر روی باند حرکت قرار گرفته است و امروز شاهد افزایش تعداد جابه جایی مسافران در این فرودگاه ها هستیم. بطوریکه بنا به اعلام اداره کل فرودگاه های استان میزان جابه جایی مسافران از طریق سیستم حمل و نقل هوایی استان ۳۰ درصد به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

 

جابه جایی ۳۰۰ هزار مسافر از فرودگاه های مازندران

مدیر کل فرودگاه های مازندران گفت: در هشت ماهه امسال ۲۹۱ هزار ۲۱۵ مسافر در قالب ۲ هزار و ۸۷۰ پرواز مسافری از طریق سه فرودگاه این استان جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی را شاهد هستیم.

سعدالله وطن خواه افزود: البته این افزایش رشد جابه جایی مسافران در هر یک از فرودگاه های مازندران بسته به مسیرهایی که در آنها وجود دارد متفاوت است.

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین حجم جابه جایی مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری انجام شده است که ۲۵۰ هزار ۱۳۷ مسافر در قابل ۲ هزار و ۳۰۶ پرواز به مناطق مختلف اعزام شدند که رشد ۲۸ درصدی جابه جایی مسافر را در این فرودگاه شاهد هستیم.

مدیر کل فرودگاه های مازندران به میزان جابه جایی مسافران در فرودگاه نوشهر یکی از فرودگاه های واقع در غرب استان گفت: ۱۷ هزار و هشت مسافر در قالب ۱۹۸ پرواز از طریق پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که بیشترین افزایش جابه جایی مسافران از طریق این فرودگاه با افزایش ۵۷ درصدی بود.

وی افزود: در فرودگاه رامسر۲۴ هزار و ۷۰ مسافر در هشت ماهه امسال در قالب ۳۶۹ پرواز مسافر را داشته اند که ۹ درصد رشد را شامل می شود.

وطن خواه ادامه داد: از چند سال قبل پیگیری برای راه اندازی خطوط پروازی جدید در فرودگاه های مازندران در دستور کار قرار گرفته است تا به نیاز مسافران برای جابه جایی از طریق حمل و نقل هوایی جامه عمل پوشانده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه رویکرد ملی به سمت و سوی افزایش پروازها برای جابه جایی مسافران بیشتر از طریق این سیستم حمل ونقل است این موضوع در استان مازندران پیگیری شده است که ماحصل آن را در افزایش تعداد مسافران امسال مشاهده می کنیم.

به گفته مدیر کل فرودگاه های مازندران بر این اساس فرودگاه های استان پیگیری های خود را برای افزایش خطوط پروازی جدید انجام شد و خوشبختانه با موافقت شرکت فرودگاههای کشور این خطوط پروازی جدید راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: برای برقراری خطوط جدید پروازی در فرودگاه های مازندران سعی شده تا مسیرهای مورد نیاز و تقاضای مردم را راه اندازی کنیم و این موضوع نیز باعث شده است تا میل و رغبت افراد به استفاده از هواپیما برای جابه جایی بیشتر شود.

وطن خواه گفت: از آن جمله راه اندازی خط پروازی ساری به چابهار در سی ام آبان امسال است که این مسیر نیز از جمله مسیرهای پُرمتقاضی بود که با راه اندازی آن به نوعی به خواسته و مطالبه مردم جواب داده شد.

وی میانگین انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری را چهار هزار و ۳۰۰ سورتی عنوان کرد و افزود: فرودگاه بین المللی شهدای ساری در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است و در مدت یکسال اخیر تلاش هایی برای افزایش تعداد خطوط پروازی در فرودگاه ساری انجام شده است که این موضوع باعث تحقق و فعال شدن خط پروازی عسلویه، تبریز و اصفهان به ساری شد.

مدیر کل فرودگاه های مازندران افزود : علاوه بر این افزایش خطوط پروازی کیش از دو به چهار سورتی پرواز و، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورت پرواز و همچنین تعدادهای پروازها به مشهد از هشت به ۱۶ سورت پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر افزایش تعداد خطوط پروازی برنامه ریزی های به سمت و سویی رقم خورده که امکانات و تجهیزات مناسب تری به فرودگاههای مازندران وارد شده است.

وطن خواه از خرید و نصب تجهیزات فرود دقیق در شرایط آب و هوایی بد در فرودگاه ساری به عنوان یکی از این اقدامات زیرساختی نام برد و افزود: هواپیماها هنگام فرود در این فرودگاه در شرایط بد آب و هوایی با مشکل مواجه بودند و سالانه ۱۵ تا ۲۰ پرواز برگشت می خورد.

print

پاسخی بگذارید