تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده انواع خودرو و موتور سیکلت ابلاغ شد

رئیس سازمان مالیات با صدور بخشنامه ای، موضوع مالیات بر ارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت ‏های تولید داخل و وارداتی برقی را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،داود منظور با صدور بخشنامه ای، موضوع مالیات بر ارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت ‏های تولید داخل و وارداتی برقی از نوع هیبریدی و هیبرید پلاگین و تمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸) این قانون را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: با عنایت به تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های برقی و تمام برقی (هیبرید پلاگین) به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض شماره گذاری وسائط نقلیه نیست. در این راستا نظر معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت به موجب نامه شماره ۱۱۲۵۷۳۴۵ مورخ ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر برای اجرا ارسال می‌شود:

«انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی از نوع هیبریدی و هیبرید پلاگین و تمام برقی مشمول تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرند.»

print

پاسخی بگذارید