فاضلی مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر خبرداد
تاریخ: ۲۱:۴۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بدهی بیش از یک میلیارد تومانی ادارات دولتی به اوقاف بهشهر

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر که در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن دهه وقف سخن می گفت به اهمیت پرداخت مال الاجاره  از سوی مستاجران اشاره کردو گفت:ادارات و دستگاههای اجرایی سطح شهرستان بهشهر مبلغی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اوقاف این شهرستان بدهکارند .

محمد حسین فاضلی به روز بودن پرداخت اجارات را موجب خدمت هر چه بهتر اوقاف در امور محوله خواند و افزود:مستاجران باید در پرداخت بدهی خود در حق موقوفات به مسائل شرعی حول این امور اهمیت بیشتری دهند .

فاضلی با بیان اینکه شهرستان بهشهر ۳ هزارو ۵۷۴ رقبه از ۸۰۰مورد موقوفه دارد یادآور شد:موقوفات این شهرستان در ۸۸ نوع نیت متفاوت وقف شدند که بیشترین آنها با نسبت ۹۵درصد مربوط به عزاداری سید الشهدا است.

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر به اهمیت نقش رسانه ها در شناساندن فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کردو برشمرد:حفظ و احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش طبق نیت واقف از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه است.

فاضلی وقف را یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد:اهمیت اقتصادی و بهره وری موقوفات در زمینه اقتصاد مقاومتی می تواند پشتوانه مهمی برای حل مشکلات اقتصادی باشد.

وی وقف را موجب تقویت ارزشهای دینی و مذهبی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی خواند و اظهار داشت:توجه به وقف های مشارکتی می تواند در حوزه های مختلف مفید بوده و موجب کاهش آسیب های اجتماعی و کمک حال اقتصاد باشد.

مدیر اوقاف وامور خیریه بهشهر به ثبت ۳وقف جدید اشاره کردو افزود:این موقوفات بیش از ۳هزار متر مربع هستند ؛ که ارزش بالای ریالی دارند.

وی به برنامه های اداره اوقاف بهشهر در ایام آخر صفر و دهه وقف اشاره و تصریح کرد:برپایی مسابقه انشاء نویسی در فضای مجازی،غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا،اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به موضوع وقف و ایجاد ایستگاه مشاوره وقف و برپایی عزاداری دهه آخرصفر  بخشی از برنامه های اداره اوقاف بهشهر است.

فاضلی همچنین در خاتمه  به برخی اقدامات اوقاف بهشهر اشاره و خاطر نشان کرد:توزیع ۵ هزار ماسک و مواد ضد عفونی کننده به همراه هزارو ۵۰۰بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰میلیون تومان،کسب ۴رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی ،اعزام ۸۰مبلغ ،تعیین هیات امنای ۴۸ مکان مذهبی و صدور حکم برای ۲۴۰نفر هیات امنا،دیدار با خانواده شهدا و جانبازان،تمدید اعتبار ۲۰۰سند اجاره،اجرای امینانه نیات واقفین ،اخذ ۵۰سند مالکیت برای بقاع متبرکه و موقوفات،اجرای طرح مهر تحصیلی و تهیه نوشت افزار و توزیع آن در بین دانش آموزان نیازمند و اجرای فعالیت های عمرانی با مبلغی بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان بخشی از اقدامات این اداره است.

print

پاسخی بگذارید