تاریخ: ۱۹:۱۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶

برداشت گیاه آلوئه ورا از نزدیک به شش هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان آغاز شد.

به گزارش اقتصادشمال مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اعلام این خبر، پیش بینی کرد که امسال یک هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.
منوچهر پارسافر افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا، ۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
وی با بیان اینکه امسال سومین سال است که آلوئه ورا در شرایط گلخانه‌ای در گیلان کشت می‌شود، گفت: به ازای هر هکتار ۲۴۰ تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بوته آلوئه ورا همانند بوته‌های چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند طی سال، سه بار برگ این گیاه را برداشت کنند.
پارسافر گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.
وی با اعلام اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان استان کاشته شده ، افزود: شهرستان فومن با داشتن بیش از دو هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه را دارد.
عمر گیاه آلوئه ورا سه سال است و از طریق پا جوش تکثیر پیدا می‌کند.
گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.
اگرچه این گیاه با مناطق گرم و مرطوب سازگاری است، اما در مناطق مختلف ایران کشت می‌شود؛ آلوئه ورا جزو گیاهان پایا، خشکیزی و آبدار محسوب می ‌شود و برگ‌ های آن مثلثی شکل، رنگ سبز، حالت آبدار و لبه ‌های دندانه ‌دار است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید