تاریخ: ۱۱:۵۱ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
بهره برداری از باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران _شمال تا عید

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امکان عبور از باند یک قطعه آزاد راه تهران _شمال تا عید فراهم می شود و عبور ایمن از آن برای مردم با تأیید پلیس خواهد بود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سید پرویز فتاح گفت: مسیر قطعه دوم آزاد راه تهران شمال ۲۲ کیلومتر است و ۱۸ کیلومتر از این مسیر مربوط به تونل و پل است که باند رفت این قطعه تا عید ۱۰۰ درصد آماده می شود و افتتاح قطعی آن با تأیید پلیس است.

به گفته‌ رئیس بنیاد مستضعفان تمامی تاسیسات و جت فن ها تامین شده و در بهار عبور از این مسیر امکان پذیر است و البته باید عبور ایمن را فراهم کنیم.

او می گوید: این طرح در شرایط بسیار سخت و با استفاده از تکنولوژی های روز و با طراحی های ایرانی ساخته شده است.

فتاح گفت: در منطقه ۲ آزاد راه، ۱۱هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و برای تکمیل مابقی این منطقه ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است؛ سه هزار نفر نیرو به صورت ۲۴ ساعته و۱۵۰۰ دستگاه سنگین در این طرح در حال کار هستند.

او گفت‌: این طرح مهمترین و حساس ترین طرح عمرانی است و این طرح دارای دو باند رفت وبرگشت است که باند رفت آن را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: برای راحت تر شدن این کار سیمان و میلگرد را از سال گذشته‌ تامین کرده و حتی روغن ماشین آلات و حقوق کارگران و پیمانکاران را فراهم کرده ایم.

او گفت:برای کسری و تامین اعتبار نگرانی نداریم و تاکنون هم نگذاشته ایم هیچ طرح عمرانی متوقف شود.

فتاح گفت:بخشی از این پروژه به صورت آسفالت و بخشی به صورت رویه بتنی ساخته می شود و نگرانی بابت قیر نداریم و قیر رایگان وارد نمی کنیم.

او گفت: مبلغ دریافتی عوارض آزادراه، برای به سرانجام رساندن ادامه طرح هزینه می شود و دولت صاحب اختیار است در برخی از جاها تصمیماتی را بگیرد.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هم دولت گذشته و هم دولت فعلی اقدامات مورد نیاز را انجام دادن؛ زمین هایی که در قالب تهاتر به بنیاد مستضعفان واگذار شده در منطقه ۲۲ و اراضی اطراف منطقه یک آزادراه است.

فتاح گفت: مشکل خاصی نداریم و تحریم ها در اجرای این طرح تاثیری نگذاشته است‌.

او گفت: تا کنون پیشرفت فیزیکی این باند ۸۹ درصد و پیشرفت فیزیکی کل طرح به ۶۵ درصد رسیده است و پل دوم این طرح و با همین امکانات و با استفاده از پیمانکاران با تجربه باند اول آن به اتمام می رسد و ظرف مدت سه سال کل قطعه دوم آزاد راه تهران شمال ساخته می شود.

print

پاسخی بگذارید