تاریخ: ۲۲:۴۷ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
تخصیص قریب۱۶میلیاردتومان تسهیلات ارزان قیمت به مسکن محرومین املش

رئیس بنیاد مسکن املش از تخصیص قریب ۱۶ میلیاردتومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث مسکن محرومین در این شهرستان خبر داد.

یعقوب اصغری  در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت:۱۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای احداث ۱۹۷ واحد کن محرومین به شهرستان املش تخصیص یافته است.

وی افزود:از مجموع این میزان اعتبار تخصیص یافته ۹میلیاردو ۸۵۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴درصد،  و ۵میلیارد و ۹۱۰میلیون تومان هم به عنوان تسهیلات بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات برای احداث ۱۹۷ واحدمسکن محرومین تخصیص یافته تصریح کرد:برای هریک از این واحدهای مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰ میلیون تومان هم تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی  خاطرنشان کرد:این تسهیلات برای افراد فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین کسانی که محرومیت آنان توسط شورای اسلامی و دهیاران تأیید و معرفی  شوند و دارای زمین داخل محدوده طرح هادی باشند تعلق می گیرد.

اصغری یاداور شد:کسانیکه ازاین تسهیلات ویژه مسکن محرومین استفاده می کنند از پرداخت هزینه انشعاب آب،برق،گاز وهمچنین  هزینه دریافت پروانه ساخت ونقشه ونظارت معاف هستند.

 

املش پیرترین شهرستان گیلان

رئیس شبکه بهداشت  املش گفت : از مجموع ۴۴ هزار نفر جمعیت شهرستان املش ۷ هزار و ۶۷۲ نفر بالای ۶۰ سال هستند که ۱۷ درصد جمعیت این شهرستان راشامل می شود.

سید اسدالله علوی اظهار داشت :بر اساس این آمار شهرستان املش به عنوان پیرترین شهرستان گیلان و کشور است.

شهرستان املش با ۲ بخش مرکزی و رانکوه و با جمعیت ۴۴ هزار نفر در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است

print

پاسخی بگذارید