گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
تخصیص ۲۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از پیش‌بینی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق برای تعریض این محور بین‌المللی در حوزه راه‌های ارتباطی آزادشهر خبر داد و گفت: با این مبلغ ۱۰ کیلومتر از این جاده پرتردد بازگشایی می‌شود.

میرمحمد غراوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آزادشهر افزود: یکی از مشکلات اصلی این شهرستان، بازسازی و تعریض محور خوش ییلاق است که به سبب مشترک بودن ردیف بودجه این جاده بین استان های گلستان و سمنان و کمبود منابع اعتباری، عملیات اجرایی طرح به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: اکنون سه پیمانکار مشغول فعالیت در جاده خوش ییلاق هستند که تلاش می کنیم یک ردیف اعتباری مستقل برای تسریع در عملیات اجرایی این جاده اخذ شود.

غراوی با یادآوری بارش باران ۱۰۸ میلیمتری ۲ هفته پیش که سبب بروز سیلاب در آزادشهر شد، اضافه کرد: این میزان بارش که در عرض دو ساعت بارید طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و نشان داد این شهرستان ظرفیت بارش‌های سیلابی را دارد.

وی ادامه داد: قطع درختان و از بین رفتن پوشش گیاهی در بالادست و شسته شدن خاک سبب شده تا قدرت تخریبی سیلاب بیشتر شود که در این شرایط باید اراضی شیبدار کشاورزی آزادشهر را به باغ تبدیل و نسبت به احداث یا مستحکم سازی سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال ها و مسیر رودخانه‌های این شهرستان برای مهار قدرت تخریبی سیل و هدایت آن اقدام شود.

معادن هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین از تخصیص هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل پارسال بین ۹۰۵ دهیاری و ۳۳ شهرداری استان خبر داد و گفت: پارسال حدود ۶۰ درصد پروژه‌های عمرانی آزادشهر در مناطق روستایی اجرا شد و هم اکنون ۹۵ درصد روستاهای شهرستان از گاز، ۱۰۰ درصد از برق و ۷۱ درصد هم از آب شرب سالم لوله کشی برخوردار هستند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از پاسخگو نبودن برخی مدیران در جریان سیلاب ۲ هفته پیش آزادشهر گلایه کرد.

غلامعلی کوهساری همچنین خواستار رفع مشکلات اداری برای سرمایه‌گذاری در آزادشهر شد.

سیدرسول حسینی فرماندار آزادشهر هم در این جلسه بابیان اینکه این شهر نیاز به تصفیه خانه فاضلاب دارد، گفت: این شهرستان با کمبود تجهیزات خدمات رسانی در زمان بحران مواجه است.

شهرستان آزادشهر حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید