تاریخ: ۲۱:۲۴ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کشاورزی مازندران

۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کشاورزی مازندران تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی مسوولین طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان آمل، گفت: ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار سفر هیات دولت به مازندران بود که تاکنون ۹ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

او افزود: کشاورزی مازندران ۲۱ درصد تولید ناخالصی داخلی، ۱۹ درصد اشتغال و ۱۰ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ نداشتیم و این روند ادامه خواهد داشت.

نگهدار گفت: مازندران در پرداخت رتبه سوم و معرفی به بانک رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در بخش جذب اعتبارات نیز حدود ۷۰ درصد از سوی جهاد کشاورزی مازندران جذب شده است.

او افزود: در حوزه تسهیلات سرمایه در گردش خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان از محل طرح مردمی سازی یارانه ها، شهرستان‌های ساری، آمل و بابل جز شهرستان‌هایی بودند که فعالیت خوبی در این زمینه داشتند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قرار شد در مازندران ۵۴ هزار شغل ایجاد شود و ۵ هزار شغل به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در این راستا سهم هر شهرستان مشخص و ابلاغ شد و هر کدام از این اشتغال‌ها باید در سامانه رصد اشتغال ثبت شوند که تاکنون ۳ هزار و ۷۵۷ شغل در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

print

پاسخی بگذارید