تاریخ: ۲:۰۰ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
تخلف مالی 200 میلیارد تومانی شهرداری ساری

تلنبار شدن بدهی های پیمانکاران ،حقوق معوق کارکنان و کارگران ،ناکارآمدی در مدیریت بحران شهری به همراه نداشتن درآمدی پایدار  از جمله معضلات شهرداری های مازندران است .

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،روز گذشته جلسه ای از سوی شورای شهر ساری  در خصوص بودجه سال 98 این شهرداری و سازمانهای تابعه آن  برگزار شد که در آن مبلغ بودجه سال آینده این شهرداری 557 میلیارد تومان عنوان  شد و به تصویب رسید.

بودجه ای که به اعتقاد برخی اعضای شورای همین شهر اشکالات زیادی دارد .این در حالی است که شهرداری ساری دارای بیش از 200 میلیارد تومان بدهی است و پرونده تخلف مالی سازمانهای تابعه آن که بیش از 200 میلیارد تومان بوده است در مراجع قضایی تایید شده است  .

بودجه شهرداری ساری در سال 96 مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان بوده است .تامین بودجه شهرداری ها از مبادی مختلفی صورت می گیرد که عمده آن از سوی شهروندان تامین می شود . همه اینها  را که کنار بگذاریم یادمان نرود که شهرداری ساری در پایان سال 96 بیش از 200 میلیارد تومان بدهی نپرداخته شده به پیمانکاران داشت .

فضای مدیریتی حاکم بر شهرداری ساری و بسیاری شهرهای دیگر استان مازندران همواره مدیریتی ناکارآمد را بدون تسلط کافی بر درآمد پایدار این شهرها به همراه داشته است.

در شهرداری های مازندران بیش از آنکه شهرداران این شهرها به فکر رسیدن به مشکلات شهری و سرو سامان دادن به امورات خدماتی شهر باشند به فکر اموری فارغ از این موضوعات هستند.

تلنبارشدن بدهی های پیمانکاران ،حقوق معوق کارکنان  ،ناکارآمدی در مدیریت بحران شهری به همراه نداشتن درآمدی پایدار  از جمله معضلات شهرداری های مازندران است .

شهرداری ها نهادهایی غیردولتی هستند که وظیفه ذاتی آنان خدمات دهی به مردم است  اما متاسفانه معضل مهم شهرداری های مازندران  ورود  افرادی به شوق سیاست در نهادی غیر سیاسی و صرفا خدماتی است که نه  تنها وظیفه اداره امور شهری و ایجاد رضایت در شهروندان به عنوان ساکنان شهری را به خوبی انجام نمی دهند بلکه با برجا گذاشتن بدهی های چند میلیاردی مشکلات این مجموعه ها را دو چندان می کنند. راه حل این معضل  به دست گرفتن مدیریت این نهاد ها توسط  افرادی  با تجربه کار در بدنه شهرداری و  فارغ از فضای خاکستری و سیاست زده است.

print

پاسخی بگذارید