تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
تسهیلات ودیعه مسکن به نیمی از متقاضیان گیلانی پرداخت شد

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: تاکنون ۳۲هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد تقریباً به ۵۰ درصد متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

یونس رنجکش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان تسهیلات باقی مانده در بانک‌های استان به ویژه بانکهای خصوصی باید جهت پرداخت تا بهمن ماه انجام و روند کنونی تسریع شود، تامید کرد: با توجه به سیاست های دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر این تسهیلات هر چه سریع‌تر به متقاضیان باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر با توجه به افزایش تورم ، مشکلات اقتصادی ، افزایش قیمت رهن و اجاره مسکن در نظر گرفته شده است و بانک ها  با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات متقاضیان نسبت به پرداخت این تسهیلات جدیت بیشتر داشته باشند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با قدردانی از پرداخت به موقع تسهیلات توسط برخی از بانکها تصریح کرد: آندسته از بانکهایی که تاکنون اقدام جدی در این زمینه نداشته اند، گفت: ظرف یک هفته آینده بانک‌ها باید پرونده های باقی مانده متقاضیان را مورد بررسی قرار داده و در صورت نقص یا عدم وجود شرایط پرداخت آنها را تعیین تکلیف کنند.

به گفته رنجکش؛ در شرایط فعلی اقتصادی به منظور کاهش فشار بر اقشار آسیب پذیر، همه بانک ها باید متوجه تأثیرات روند اجرای سیاست‌های حمایتی دولت به این بخش و کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

براساس این طرح برای مستاجران تسهیلات ارزان قیمتی در نظر گرفته شد که میزان آن بسته به شهرهای مختلف، متغیر است. دولت برای سال جاری در کلانشهرها تا سقف ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای پرجمعیت نیز تا سقف ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ودیعه در نظر گرفته است.

برخی از بانک های گیلان تمامی اعتبار اختصاص داده شده را به طور کامل پرداخت کرده اند اما این تسهیلات توسط برخی بانک ها هنوز پرداخت نشده است.

print

پاسخی بگذارید