تاریخ: ۱۱:۳۰ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
تعیین تکلیف سواحل تا یک ماه آینده

طرح جامع سواحل مازندران می‌بایست حداکثر ظرف یک ماه آینده مصوب شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سید محمود حسینی پور استاندار مازندران گفت: در خصوص ساماندهی سواحل مازندران باید به یک تصمیم مهم برسیم و حداکثر ظرف یک ماه مسائل مربوط به سواحل در کمیته‌ای احصاء و طرح جامع سواحل با موافقت همه دستگاه‌ها در شورای برنامه ریزی مصوب شود.

او افزود: این کمیته فرآیند‌های طرح جامع سواحل را باید فراهم کند.

استاندار مازندران ادامه داد: قسمت زیادی از نقشه اصلی و پهنای کامل سواحل استان مشخص شده است و باید برای تعیین جزییات کوشش بیشتری شود

حسینی پور با بیان اینکه قوانین مرتبط با این بخش قدیمی است و ماهیت حقوقی ندارد، گفت: باید تولی گری این حوزه نیز کاملا تعیین تکلیف شود.

او افزود: در سال‌های اخیر اقداماتی برای طرح جامع سواحل انجام شده است که بدلیل نبود قانون مشخص و دستگاه متولی به سرانجام نرسید.

استاندار مازندران گفت: تعیین تکلیف سواحل دستور رییس جمهور است و مردم نیز می‌خواهند از سواحل حداکثر استفاده را ببرند به همین دلیل تکلیف سواحل باید در این دوره مشخص شود.

حسینی پور با بیان اینکه هر سال نمی‌توانیم شاهد غرق شدن انسان‌ها در آب‌های ساحلی باشیم، افزود: امسال غریق نجات در سواحل استان دو برابر افزایش پیدا کرده بود به همین دلیل شاهد کاهش غریق در سواحل بودیم.

او افزود: پهنه واقعی سواحل مازندران در آینده به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌شود و بهره گیری از ظرفیت‌های سواحل یکی از مسائل راهبردی در محقق شدن اقتصاد دریا است. ‎

حسینی پور گفت:مقام معظم رهبری در سفر به مازندران اعلام داشتند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد بیکار داشته باشد لذا اقتصاد دریا را پیرامون توسعه اشتغال باید فعال کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برای راه اندازی اتوبوس دریایی در مازندران که طی ماه‌های آینده بهره برداری می‌شود نیازمند اسکله دریایی هستیم که باید جانمایی این اسکله‌ها صورت بگیرد.

print

پاسخی بگذارید