تاریخ: ۲۲:۳۱ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
تکمیل ورزشگاه کشتی جویبار با تزریق اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی شتاب گرفت

زخم ورزشگاه کشتی پنج هزار نفری جویبار که در سال‌های گذشته به دلیل تامین نشدن منابع مالی ملی و استانی سرباز کرده بود، به گفته مسوولان ، این روزها با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جدید از محل سفر استانی رئیس جمهور به مازندران ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از خبرنگار ایرنا، تکمیل ورزشگاه نیمه‌تمام پنج هزار نفری جویبار پس از کسب مدال‌های رنگارنگ کشتی‌گیران برای برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی به سر زبان‌ها افتاد، اما طی این سال ها به دلیل نبود اراده در دولت سابق برای تکمیل آن، رنجش کشتی گیران و ورزش‌دوستان را درپی داشت و آنان تحقق اجرای این طرح را «وعده سرخرمن» می‌خواندند.

ساخت ورزشگاه جویبار به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان مطالبه‌ای چند دهه‌ای بود که سرانجام پس از بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ و قهرمانی حسن یزدانی در آن رقابت‌ها که مدال طلای کشتی آزاد را پس از ۱۶ سال نصیب ایران کرده بود، به مرز تحقق نزدیک شد و در مراسم تجلیل از این کشتی گیر که شهریور ۱۳۹۵ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان در جویبار برگزار شد، کلنگ ساخت آن بدون پشتوانه مالی به زمین زده شد.

سالن پنج هزار نفری کشتی شهرستان جویبار با هدف حفظ و ارتقاء کشتی در این دیار پهلوان پرور به زمین زده شد تا افتخارات پهلوانان و قهرمانانی ارزنده‌ای همچون یعقوب نجفی جویباری، سبحان روحی، مهدی‌ حاجی‌زاده، رضا یزدانی، کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل‌پور، عزت الله اکبری که در میادین جهانی و المپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کسب کردند، استمرار یابد اما در دولت سابق ساختمان نیمه تمام آن به مهم ترین دغدغه ورزشکاران و کشتی گیران این شهرستان تبدیل شده بود.

روزی که مسوولان دولت یازدهم کلنگ این ورزشگاه را به زمین می‌زدند، در جمع حاضران اعلام کرده بودند که این طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در بازه زمانی ۲ ساله به بهره برداری خواهد رسید، اما اکنون با گذشت زمان بودجه مورد نیاز برای تکمیل ۶۵ درصد باقی مانده ورزشگاه ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

روند تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری جویبار بعد از ۲ سال از آغاز ساخت آن در سال ۱۳۹۷ با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد تا رنج شهروندان جویباری را از بی‌توجهی به وعده های داده شده، دوچندان کند.

با وجود بی رغبتی‌های صورت گرفته برای تکمیل این طرح، همزمان با سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به مازندران، وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در مکان ساخت این ورزشگاه حاضر شد و با تعیین ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و تصویب آن در نشست بعد از ظهر همان روز در شورای اداری به ریاست آیت الله رئیسی، قفل سال‌ها بلاتکلیفی تکمیل این طرح باز شد.

براساس آمار استانداری مازندران، از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده حدود ۲۰ میلیارد تومان در کمتر از ۱۰ روز پس از سفر رئیس جمهور به مازندران و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ جذب شد و بقیه آن هم به صورت دوره ای و با پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.

اکنون با گذشت حدود ۹ ماه از پایان سفر استانی رئیس جمهور، مسوولان محلی به صورت مستمر از روند ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری جویبار بازدید می کنند و در سفر شهرستانی اخیر سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران به جویبار براساس آمار پیمانکار روند تکمیل این طرح از ۱۵ درصد به حدود ۴۵درصد افزایش یافته است.

تکمیل ورزشگاه کشتی جویبار با تزریق اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی شتاب گرفت

ساخت باجدیت ادامه دارد

یکی از افرادی که بیش از همه در سال های اخیر به خاطر رها شدن ورزشگاه با پرسش شهروندان مواجه شده و پاسخی برایشان نداشته، رییس هیات کشتی شهرستان جویبار است. سلمان قادری که از خیّران حوزه ورزش هم شناخته می شود، روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزیر ورزش و جوانان وقت در آیین کلنگ زنی، ورزشگاه پنج هزار نفری را به قهرمانان و مدال آوران المپیک و جهان جویبار تقدیم کرد، اما با گذشت هفت سال و تحقق نیافتن وعده تکمیل این طرح، مردم و ورزشکاران آینده دار این شهرستان از این شرایط گلایه داشتند.

وی اضافه کرد: پیمانکار این طرح باوجود نبود اعتبار در حد توان تا ۲ سال پیش ساخت ورزشگاه را پیش برد، اما به دلیل تزریق نشدن اعتبارات در سال ۱۳۹۷ مسکوت ماند.

قادری تصریح کرد: به هیچ عنوان شایسته نبود که شهر قهرمان پروری مانند جویبار که قهرمانان بزرگی را با کمترین امکانات به ورزش ایران معرفی کرده، مورد بی توجهی مسئولان قرار گیرد. این شهر کشتی‌گیران بسیار زیادی دارد که هر کدام می‌توانند برای ورزش ایران افتخارآفرین باشند، اما در عمل توجهی به وضعیت امکانات ورزشی این شهر در دولت قبل نشد. اما در دولت سیزدهم این رویه ناپسند دولت قبل در ناتمام گذاشتن طرح‌های عمرانی برچیده شد و اکنون مسوولان استانی و ملی باجدیت پیگیر تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری جویبار هستند.

وی افزود : جویبار کشتی‌گیران آینده‌دار زیادی دارد که از بی‌توجهی مسوولان گلایه داشتند و خواستار نگاه ویژه‌تر با توجه به افتخارات و ظرفیت بالای کشتی در این شهر هستند. جویباری ها مشتاق تماشای ورزش کشتی هستند و این رشته ورزشی در خون و رگ هایشان جاری است و پیش از این شاهد برگزاری رقابت‌های بین‌المللی مانند جام باشگاه‌های جهان در این شهر بودیم اما به دلیل نبود امکانات مناسب، بسیاری از علاقه مندان به کشتی پشت درب‌های سالن قدیمی شهر ماندند و مشکلات زیادی به وجود آمده بود.

رئیس هیات کشتی مازندران ادامه داد: در کنار تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی، با پیگیری های استاندار مازندران حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل این طرح تخصیص یافت و براساس پیگیری های انجام شده این هیات، ورزشگاه پنج هزار نفری جویبار حداکثر تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

قادری گفت: پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت فیزیکی این سالن ورزشی پنج‌هزار نفری حداکثر تا پایان امسال به پیشرفت ۷۰ درصدی برسد و برای سال آینده با کمک خیران و دولت امکانات برای تجهیز این سالن خریداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از سال های گذشته تاکنون همواره جویباری‌ها بیشترین سهم از تیم ملی کشتی آزاد را در اختیار دارند. در المپیک ۲۰۱۲ لندن از جویبار به دلیل حضور رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی در تیم ملی کشتی آزاد به عنوان المپیکی‌ترین شهر جهان یاد شده بود که یک طلا توسط کمیل قاسمی کسب شد. در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بلگراد صربستان، جویباری‌ها چهار کشتی‌گیر در رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد جهان داشتند.

print

پاسخی بگذارید