تاریخ: ۱۱:۳۳ :: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
خرید تضمینی گندم در مازندران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

بیش از ۱۰۰ هزارتن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان استان خریداری شده و عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندرانی با ادامه خرید در مناطق کوهستانی و بالادست استان پیگیری می‌شود.

او با اشاره به ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، افزود: با توجه به پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گندم در استان، این عملیات تاکنون با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته همچنان ادامه دارد.

وفائی نژاد با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان، گفت: برای اولین بار در استان جهت کمک به کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم، مرکز خرید روستای یارسم به مراکز خرید تضمینی گندم در بخش هزارجریب افزوده شد.

او به فعالیت سه مرکز خرید تضمینی گندم در بخش هزار جریب اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم در مناطق بالادست، مرکز خرید تضمینی روستای یارسم در ۶۰ کیلومتری بهشهر راه اندازی گردید تا کشاورزان روستا‌های همجوار بتوانند گندم مازاد بر نیاز خود را به این مرکز خرید تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون مطالبات کشاورزان گندم کار استان به میزان ۸۰۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

او افزود: کشاورزان استان که اسناد مالی مربوط به تحویل محصول گندم آن‌ها به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تا تاریخ ۳۱ خرداد در بانک عامل تائید گردید، مطالبات خود را دریافت کردند.

وفائی نژاد گفت: بهای محصول تحویلی گندم‌کاران کشور از طریق سیستم بانکی و با توجه به زمان ثبت و تائید اسناد در سامانه بانک به‌صورت متمرکز به حساب کشاورزان واریز می‌گردد.

print

پاسخی بگذارید