تاریخ: ۱۷:۰۵ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دعوت از بخش خصوصی برای لایروبی آب بندان های آستارا

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و تالاب های این شهرستان دعوت کرد.

به گزارش اقتصادشمال ، روابط عمومی فرمانداری آستارا ، کامبیز لقمانی مقدم روز پنجشنبه با تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی در بازدید از آب بندان ها و تالاب های آستارا گفت: لایروبی و ساماندهی تالاب ها و آب بندان ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت افزایش آب کشاورزی، رونق گردشگری، آبزی پروری و اجرای برنامه های ورزشی پیگیری می شود.

وی افزود: سرمایه گذاران، طبق شیوه نامه استاندار گیلان در رابطه با ساماندهی تالاب ها و آب بندان ها حمایت می شوند و برای اخذ راهنمایی و حمایت لازم در خصوص نوع طرح های خود، به اداره های آب، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان آستارا مراجعه کنند.
لقمانی مقدم ادامه داد: از ۱۱ پهنه آب بندان با ۲۰۰ هکتار مساحت برای آبیاری ۷۵۰ هکتار اراضی کشاورزی، پرورش ماهی و مقاصد گردشگری آستارا استفاده می شود و لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها ضروری است.
وی گفت: ظرفیت آب کشاورزی آستارا ۱۵میلیون متر مکعب است و باید به تجهیز چاه های عمیق اقدام و از روش های نوین برای استفاده از آب کشاورزی استفاده کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید