گروه: اجتماعی / ویژه
تاریخ: ۲۱:۰۲ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
دنیا اگر دست زن ها باشد جنگ فراموش می شود

هیچ زنی نیست که امنیت را اساسی ترین شرایط مطلوب زندگی آرام نداند.

بهاره نوری،۸ مارس  مصادف با ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۷  روز جهانی زن است هر چند در ایران روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان روز زن می شناسیم و آن روز را جشن می گیریم.

اما در هشتم مارس همگام با تمامی زنان دنیا با تلنگری به جامعه نقش مهم زنان را در توسعه فرهنگی ،اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی جوامع یادآوری می کنیم و دستاوردها و پیشرفت های زنان ایرانی را در سالهای اخیر بر می شماریم.

بی شک فرصتی که در سالهای اخیر به رشد زنان در جامعه ایرانی داده شد در طول تاریخ زنان ایرانی بی سابقه بوده است زن ها در جامعه ایرانی از تحصیلات خوبی برخوردارند و فعالیت های اجتماعی دارند حتی در محیط خانه که اساسی ترین وظیفه زنان در زندگی زنانه شان است نقش آفرینی مثبتی می کنند.

اما با وجود بسیاری پیشرفت ها در دنیای مردانه هنوز هم هستند مواردی که باید بیشتر به آن توجه شود .هیچ زنی نیست که امنیت را اساسی ترین شرایط مطلوب زندگی آرام نداند ما همواره وامدار زنان شیردلی هستیم که فرزندان خود را برای دفاع از مام میهن هدیه کرده اند بدون هیچ حرفی بهترین زنان ایرانی زنانی هستند که فرزندان خود رابرای دفاع از میهن خویش  تقدیم کرده اند .هر زنی به خوبی می فهمد که نبود پدر،برادر، همسر و پسر چقدر پر نشدنی است .

زنان ایرانی امروز در اغلب جایگاههای مهم حضور دارند اما نکته ای که به آن کمتر توجه شده تغییرات مهم بوجود آمده در دختران نوجوان و جوان امروزی است که وجود برخی امکانات و آگاهی ها را ضروری می پندارد.

به دلیل تغییر شرایط اجتماعی نسبت به گذشته باید در حوزه زنان قوانین و مهارت های به روز تری را تعلیم داد و امکانات بیشتری را در حوزه زنان ایجاد کرد.

یکی از مسائلی که کمتر بدان توجه شده است درک مشکلات دختران جوانی است که به خاطر تغییرات اجتماعی مشکلات تجربه نشده ای را درک می کنند به دلیل پایین آمدن سن بلوغ اجتماعی و زیستی در دختران جوان تدوین برنامه ها و تاسیس مراکزی  که به دختران جوان تعلیم های بیشتری در زمینه زندگی پاک تر بدهد  امری است که باید به آن روی خوش تری نشان داد .

توجه بیشتر به ورزش بانوان ،حمایت از حضور بین المللی آنان در جهان ،کمک به جامعه برای درک مشکلات تازه زنان و دختران جوان ،کمک به کاهش روی آوری به اعتیاد و رفتارهای پرخطر،نظارت بهداشتی دقیق تر بر زندگی زنانه از جمله مواردی است که بیش از گذشته باید بدان توجه نشان داد .

متاسفانه وجود مشکلات اقتصادی در جوامع همچنان که روی مردان اثر می گذارد ،تاثیر روانی آن روی زنان نیز غیر قابل انکار است به گونه ای که با وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی ، آمار طلاق و جدایی های عاطفی رو به افزایش می رود .زن و مرد همواره تکمیل کننده روند زیستی زندگی انسانی هستند و شرایط مطلوب اقتصادی می تواند زندگی های پایدار تری را سبب شود .

زنان پرورش دهنده نسل های آینده یک جامعه هستند و اگر جامعه ای بخواهد رشد یافته باشد باید زنان سالم تری را پرورش دهد .پس بیاییم در این راه عقب نمانیم. ۸ مارس روز جهانی زنان بر تمامی زنان سرزمینم مبارک.

print

پاسخی بگذارید