در نیروگاه شهید سلیمی نکا
تاریخ: ۹:۴۴ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۸

به منظور آشنايي کاركنان با روش هاي مقابله با پديده پولشويي در ادارات و شركتها، دوره آموزشي " مبارزه با پولشويي " در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

به گزارش اقتصاد شمال ، عمادی مدیر روابط عمومی نیروگاه نکا در گفتگو با ما به برگزاری دوره مبارزه با پولشویی اشاره کردو گفت: در اين دوره كه اعضاء كميته سلامت اداري و جمع زيادي از مديران و كاركنان شركت حضور داشتند، معاونت مالي و پشتيباني شركت مديريت توليدبرق نكا، ضمن بيان مفاهيم و كليات و تاريخچه اي از ورود اصطلاح پولشويي در ادبيات اقتصادي دنيا، به تشريح و تبيين ابعاد و پيامدهاي زيانبار اين پديده شوم اقتصادي پرداخت.

 فرهاد كريمي همچنين از نقش تأثيرگذار رانت در پيدايش پديده ناميمون پولشويي گفت و عنوان داشت: پولشويي كسب درآمدي نامشروع و عملي مجرمانه است كه بر محور پنهانكاري سازمان يافته فعاليتهاي ناسالم اقتصادي و تجارتهاي غير قانوني استوار است و افراد ذي نفوذ ضمن كسب درآمدهاي كلان از اين طريق و همچنين دورزدن قوانين مالياتي، پولهاي كثيف را از مجاري قانوني وارد چرخه اقتصادي كشور مي کنند.

وي در ادامه  به برخي از قوانين وضع شده در خصوص مبارزه با پولشويي در كشور اشاره کردو ، بر ضرورت اجراي دقيق قوانين و الزامات مبارزه با پولشويي تأكيد كرد و افزود: تشديد مجازات، تعديل قاعده رازداري و تقويت اهرمهاي كنترل نظارتي از مهمترين راهكارهاي پيشگيري از پولشويي هستند.

مدرس اين دوره همچنين مباحثي پيرامون ويژگيهاي عمومي و متعارف، شيوه هاي رايج، عناصر و جرائم مرتبط با پولشويي مطالبي ارائه نمود و در پايان به سؤالات در این زمینه پاسخ داد.

print

پاسخی بگذارید