تاریخ: ۳:۲۰ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱

طبق تازه‌ترین بررسی‌ها فدرال رزرو آمریکا همچنان به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر طلای جهان است و بانک مرکزی روسیه هم سریع ترین رشد خرید طلا را در جهان به خود اختصاص داد.

بانک مرکزی روسیه در سه ماه سوم سال جاری میلادی به روند افزایشی خرید طلای خود ادامه داد و ۶۳ تن طلا خریداری کرد و مجموع ذخایر طلای خود را به ۱۷۷۸.۹ تن تا پایان ماه سپتامبر رساند. بانک مرکزی روسیه فقط در ماه گذشته میلادی ۳۴.۶ تن شمش طلا خریداری کرد که بیشترین میزان خرید ماهانه آن از اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود.

در حال حاضر بانک مرکزی روسیه ششمین ذخایر بزرگ طلای جهان در اختیار دارد و آمریکا با ۸۱۳۳.۵ تن، آلمان با ۳۳۷۳.۷ تن، ایتالیا با ۲۴۵۱.۸ تن، فرانسه با ۲۴۳۵.۹ تن و چین با ۱۸۴۲.۶ تن طلا به ترتیب در رتبه نخست تا پنجم بزرگترین دارندگان ذخایر طلای جهان قرار می گیرند.

از سویی بانک مرکزی روسیه سریع ترین رشد خرید طلا را در جهان به خود اختصاص داده است. گفته می شود روسیه با خرید طلا به دنبال افزایش تضمین و پشتوانه پول خود در بحبوحه سفت و سخت شدن سیاست های فدرال رزرو آمریکا و بالا گرفتن تنش میان مسکو و واشنگتن است؛ ضمن اینکه روسیه خواهان تامین امنیت ذخایر خود در مقابل خطرات احتمالی ژئوپولتیکی است.

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند اگر آمریکا تحریم های خود را علیه روسیه به منظور مسدود کردن دارایی های روسیه در خزانه داری خود تمدید کند، طلا به عنوان یک چوب جادویی برای روس ها عمل خواهد کرد.

بر همین اساس اگر روسیه با همین سرعت به خرید طلا ادامه دهد، انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی عنوان پنجمین دارنده ذخایر بزرگ طلا را از آن خود کند.

منبع:شبکه بانکی

print

پاسخی بگذارید