تاریخ: ۱۱:۳۷ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
راه ارتباطی دو استان مازندران و قزوین باز شد

محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین با اقدام ماموران راهداری بازگشایی شد.

عادل منصورکیایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین هرساله با بارش نخستین برف زمستانی به مدت ۵ ماه به طول ۱۲ کیلومتر کاملاً بسته و تردد از دوطرف قطع می‌شود، گفت: از اوایل دومین فصل از ماه بهار، با اقدام ماموران راهداری مجهز به امکانات سنگین این مسیر طی ۱۰ روز بازگشایی می‌شود.

 

او با بیان اینکه محور بازگشایی شده در منطقه بشم سر سه هزار بخش کوهستان واقع است، افزود: با بازگشایی این محور مسافت ۱۲ ساعته به ۳ ساعت کاهش می‌یابد.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل تنکابن، اهمیت بازگشایی این محور را به لحاظ اینکه راه ارتباطی دو استان مازندران و قزوین، جاذبه‌های ارزشمند گردشگری، محل تولید گیاهان دارویی و توسعه اقتصادی مؤثر برشمرد.

 

منصورکیایی گفت: عملیات بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین، با فعالیت ۶ راهدار و ۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، با حداقل نیرو در سریعترین زمان نسبت به سال گذشته انجام گرفت.

 

او افزود:این محور از محدوده تنکابن حدود ۷۰ کیلومتر و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است که حدود ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر آن در محدوده سه هزار تنکابن، برف گیر است و ارتفاع آن به بیش از ۵ متر می‌رسد.

 

رییس اداره راهداری شهرستان تنکابن گفت:امسال به دلیل سیل هفته‌های گذشته در الموت قزوین، راهداران در حوزه معلم کلایه و الموت در استان قزوین مشغول مرمت و بازسازی پل‌ها بودندو راهداری شهرستان تنکابن نیز توانست با بسیج امکانات در عملیات بازگشایی راه بخشی از حوزه استان قزوین نیز مشارکت کند.

print

پاسخی بگذارید