روزانه حدود ۶ هزار تن کالا از بندر امیرآباد مازندران بارگیری می‌شود

رییس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که روزانه پنج هزار و ۹۲۶ تن کالا از بندر امیرآباد در شرق این استان بارگیری و به سایر نقاط کشور حمل می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران ، سید رحمت الله موسوی افزود : عمده کالای جا به جا شده از این بندر شن و ماسه ، جو ، ذرت دامی ، گازوِییل ، سیمان کیسه ای ، فرآورده های لبنی ، سیمان فله ای ، بنزین معمولی ، ام دی اف و گندم است.

وی گفت که این میزان بار طی ۲۴۶ سفر در سطح کشور جا به جا می شود.

موسوی همچنین گفت که در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیون تن کالا از بندر امیرآباد به سایر نقاط کشور جا به جا شده است.

وی با اعلام این که ۱۳۲شرکت حمل و نقل و شعبات در سطح مازندران فعال هستند ، افزود : مازندران هفت انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های حمل ونقل کالا ، یک کانون انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های حمل ونقل کالا ، یک کانون انجمن صنفی کارگری رانندگان ، یک اتحادیه حمل بار و ۱۱ انجمن صنفی کارگری رانندگان وسائط نقلیه کالای جاده ای دارد.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد انجام شده است. همچنین به همین میزان هم در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری شده است. در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.
بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

print

پاسخی بگذارید