گروه: مذهبی
تاریخ: ۰:۰۰ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در مراسم رونمایی از جلد ۱۱ تا ۱۸ مجموعه دانشنامه اخلاقی شیعه تاکید کرد: نشر مطالب و اسرار مربوط به معاد به انسان نور بصیرت و ایمان می بخشد.

سرویس مذهبی اقتصادشمال ،به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، مراسم رونمایی از جلد ۱۱ تا ۱۸ مجموعه دانشنامه اخلاقی شیعه با موضوع معاد (اسرار مرگ، قبر، برزخ و قیامت) اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتمپوری کرمانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مسجد امام علی بن الحسین (ع) واقع در بلوار ابوذر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در ابتدای این مراسم با اشاره به ولادت حضرت صدیقه کبری (س) و تلاوت آِیات سوره قدر، گفت: از امام صادق (ع) روایت است لیله القدر یعنی فاطمه زهرا (س). در توصیف قدر و منزلت این بانوی بزرگوار همین قدر بس که وجود او که به دنیا آمد سوره کوثر نازل شد.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه منابع شیعی درتفسیر قرآن ادامه داد: حضرت زهرا (س) منشا یازده امام معصوم شد. آیا ما هم می‌توانیم خانواده‌ای تربیت کنیم که در زیر پرچم اهل بیت (ع) باشد؟ بله می‌توانیم. ما می‌توانیم سلمان‌ها و اباذرها تربیت کنیم. شهید حججی آرزو می‌کند که سر او در دیار غربت از قفا بریده شود و کسی هم به فریادش نرسد. این را مکتوب می‌کند و در ضریح می‌اندازد.

خاموشی یادآور شد: دوران‌ها می‌گذرد امامی می‌آید انقلاب می‌کند و در پس او رهبری می‌آید که پنجه در پنجه طاغوت اکبر می‌زند. تنها به تأسی از این خاندان بزرگ می‌شود به این مراحل رسید.

او در بخش دیگری از سخنانش به بحث پیرامون اهمیت جایگاه مسجد پرداخت و تصریح کرد: ماجرای ایمان به خدا و اعتقاد به معاد به هم گره خورده است. اگر کسی ایمان به معاد نداشته باشد ایمانش کامل نیست.

وی با اشاره به کتاب دانشنامه اخلاقی شیعه اظهار کرد: توجه کتاب به این موضوع معطوف شده است که مومنانه ایمان به معاد داشته باشیم. پس در این اثر دقت کنید و حتماً به مطالعه آن بپردازید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنانش با تلاوت آیاتی از سوره معارج، گوشزد کرد: ایمان نداشتن به معاد باعث فسق و فجور می‌شود. نشر مطالب و اسرار مربوط به معاد به انسان نور بصیرت و ایمان می بخشد.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بحث دیگر مسئولیت پذیری انسان در قبال ایمان به معاد است. اگر کسی به روز بازپسین معتقد باشد می‌داند که خداوند از او سوال خواهد کرد که عمر خود را در چه راهی صرف کردی. آقای حاتم پوری ایمان و عمران علمی را برای ما به ارمغان آورده است. همه ما تلاش کنیم در این مسیر گام برداریم چون در روز قیامت تشخص ما به آن چیزی است که روح ما آن را کسب کرده است.

انتهای پیام

print

پاسخی بگذارید