تاریخ: ۸:۰۱ :: ۱۳۹۶/۰۹/۱۶

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، دادوستدهای فرابورس با مبادله بیش از ۲۱۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک‌هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال خاتمه یافت.

سهامداران در آخرین روز معاملاتی هفته در جریان معاملات بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از ۱۱۹ میلیون سهم به ارزش ۲۷۸ میلیارد ریال را مبادله کردند و به ترتیب دو نماد «ذوب» و «شلیا» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند. نماد معاملاتی ذوب‌آهن در صدر نمادهای پربیننده فرابورسی ایستاد و شاهد معامله ۲۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال بود.

نگاهی به معاملات انجام شده در این دو بازار نشان می‌دهد نمادهای «ارفع» و «وسبحان» در حالی بالاترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای «بالاس» و «سدبیر» با بیشترین افت قیمتی روبه رو شدند.

همچنین در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد دست به دست شدن حدود ۷۶ میلیون سهم به ارزش ۹۳ میلیارد ریال بودیم. افزون بر این، در این بازار نماد معاملاتی شرکت نئوپان ۲۲ بهمن به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۶ در پایان معاملات متوقف شد.

در سوی دیگر بازار خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن بیش از ۶۲ هزار ورقه تسه را به ارزش افزون بر ۴۶ میلیارد ریال جابه جا کردند و در این تابلو نماد تسه آبان ماه ۹۶ بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق کماکان در روند متعادلی قرار داشته در بازه ۷۲۵ هزار تا ۷۴۶ هزار ریال مبادله می‌شود.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز که یکشنبه هفته آتی عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی با نماد «اخزا۶۰۲۱» با تاریخ سررسید ۱۲ شهریورماه سال ۹۷ انجام می‌شود، شاهد جابه جایی نزدیک به ۸۴۶ هزار ورقه به ارزش ۸۰۴ میلیارد ریال بودیم.

اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۷» با معامله ۱۲۲ هزار ورقه به ارزش حدود ۱۰۱ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

در نهایت شاخص کل فرابورس به افت ۷ واحدی در پایان مبادلات تن داد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «مارون»، «هرمز»، «میدکو»، «شاوان»، «شپاس» و «شراز» تا سطح حداکثر ۳.۷ واحد رقم خورد. تنها نماد مثبت در میان ۷ نماد اثرگذار بر شاخص، آهن و فولاد ارفع بود که تا سطح یک واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشت.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید