سرمایه گذاری  400میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت مازندران

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد تومان بخش خصوصی درحوزه صنعت مازندران در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال، جهانگیر بائی لاشکی  در نوشهر افزود:‌ جذب این میزان سرمایه گذاری در مازندران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار مازندران در زمینه جذب و حمایت از سرمایه گذاری و به استناد پرونده های متقاضیان که تا پایان سال محقق می شود میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان به رقم 600 میلیارد تومان می رسد.
بائی لاشکی افزود: براساس این پرونده ها فاز دوم توسعه کشتارگاه پارس طیور گلوگاه و واحد تولیدی تخته فیبرخام HDF نکا و خط تولید جدید موادغذایی و فرآوری شده شرکت کاله از جمله این طرح ها است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج در آمل با 70 میلیارد تومان با اشتغالزایی 563 نفر در زمینی به مساحت 170 هزار متر مربع، یکی از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی است که فاز نخست آن شامل غرفه ها، انبارها و زیرساخت ها آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: در فاز بعدی این طرح با دریافت تسهیلات بانکی 50 میلیاردی، سالن بورس، سالن نمایشگاهی، هتل و سایر موارد نیاز برای تکمیل این پروژه ملی در سال آینده تکمیل خواهد شد.
بائی لاشکی به واحد تولیدی تخته فیبرخام HDF نکا اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه نیز با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومانی با ظرفیت تولید 86 هزار متر مکعب تخته فیبر و اشتغالزایی 60 نفر یکی دیگر از طرحهای سرمایه گذاری بخش خصوصی است که قبلا به بهره برداری رسید.
وی شرکت تولیدی پارس طیور گلوگاه شامل کشتارگاه صنعتی، فرآوری و بسته بندی مرغ با 90 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 200 نفر و مجتمع بنکداران تغذیه سبزآمل با 40 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 300 نفر که در حوزه صنایع غذایی فعالیت می کند را از دیگر موارد طرحهای بخش خصوصی دانست که مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت ،معدن و تجارت مازندران افزود: در راستای افزایش تولید در مازندران از ابتدای امسال تاکنون به 22 طرح مبلغ 56 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
وی همچنین به درخواست تسهیلات 318 واحد تولیدی استان اشاره کرد و گفت: پس از بررسی پرونده ای این تعداد متقاضی دریافت تسهیلات 184 واحد برای دریافت 500 میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
بائی لاشکی گفت: حدود 45 طرح دیگر نیز با اعتبار 170 میلیارد تومان در این واحد به تصویب رسید که پرونده انان در مراحل پایانی برای دریافت تسهیلات قرار دارد.
مازندران با بیش از سه هزار و 150 واحد تولیدی و صنعتی و حدود 80 هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است که بیشترین آنها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با 1217 فقره و صنعت غذایی با 532 فقره فعالیت دارند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید