تاریخ: ۱۳:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
سیلاب بهاری ۴۸۰ میلیارد تومان به مازندران خسارت زد

- مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران میزان خسارت سیلاب هایی که هفته های پایان فصل بهار در این استان رخ داد را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : در این سیلاب ها تعدادی از شهرستان های مازندران درگیر بودند و از این حادثه طبیعی خسارت دیدند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از  خبرنگار ایرنا ، ‌ هفته های آخر خرداد ماه بارش فراوان و رگباری منجر به سیلابی شدن رودخانه های مازندران شد و براثر آن بخش هایی از زیرساخت ها از جمله راهها، پل ها، زمین های کشاورزی و محصولات دچار آسیب شد.

به طوریکه از آن برهه زمانی سیلاب راه فرعی و اصلی ۲۰روستا را مسدود کرد و کندوان محور مواصلاتی اصلی مازندران را بست.

در این میان با ریزش سنگ از کوه در جاده کندوان سه نفر از هموطنان نیز جان باختند.

بنا به اعلام مدیریت بحران استانداری مازندران، سوادکوه، ساری، نکا، آمل و نور کانون خسارت های سیلاب اخیر بودند.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ از این میزان خسارت برآورد شده در خصوص سیلاب های بهاری در مازندران ۲۰۶ میلیارد تومان مربوط به بخش های تاسیساتی و زیرساختی استان است.

وی ادامه داد : ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد خسارت این سیلاب ها به بخش کشاورزی و تاسیسات این بخش می باشد و ۶۷ میلیارد تومان مربوط به حوزه منازل مسکونی شهروندان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد :‌ در آن زمان بارش های رگباری و شدید به مناطق شهری و روستایی سوادکوه، ‌ساری، ‌نکا، ‌آمل و نور خسارت زد.

 

وی گفت:‌ سیلاب های اخیر بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی مازندران وارد کرد به طوری که ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد ریالی خسارت های وارده مربوط به این بخش است.

به گفته محمدی شیرکلاهی سیلاب منجر به تخریب بیش از ۲۰ سردهنه زراعی و همچنین آبگرفتگی اراضی کشاورزی شده است که در این بخش به کشاورزان خسارت وارد شده است.

 

وی همچنین انسداد راههای اصلی و نیز جاده های روستایی به عنوان اثرات و تبعات این حادثه طبیعی در مازندران برشمرد و گفت :‌در آنزمان راه تعدادی از روستاها در سوادکوه و آمل مسدود شد و حتی چند روز محور اصلی کندوان نیز مسدود شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد:‌ برای جبران خسارت های سیلاب در استان پیشنهادهایی به مسوولان کشور داده شد تا با تزریق اعتبار لازم خسارت های وارده بازسازی و یا جبران شود.

print

پاسخی بگذارید