تاریخ: ۱۴:۲۴ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
شناسایی ۵۰۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

رئیس واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از شناسایی ۵۰۴ مورد تخلف در حریم راه‌های استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی محمد لطفی رئیس واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:۵۰۴ مورد تخلف در حریم راه‌های استان در سه ماهه اول امسال توسط گشت صیانت از حریم شناسایی شد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در این مدت ۲۵۲ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۱۶۳ مورد جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز، ۱۸۶ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۱۸۶ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز انجام پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

لطفی بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

print

پاسخی بگذارید