تاریخ: ۱۶:۲۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

مدیرکل شیلات گلستان گفت: برای اولین بار، محموله خوراک آبزیان تولید شده در کارخانه های گلستان از مرز اینچه برون به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اقتصادشمال به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: تاکنون و با گذشت یک هفته از صادرات این محصول، 250 تن خوراک آماده آبزیان ( ماهی کپور) روانه بازارهای ترکمنستان و افغانستان شد.
وی بیان کرد: گلستان ظرفیت های زیادی در تولید خوراک آبزیان دارد و می تواند با توسعه صادرات، درآمدهای فراوانی نصیب استان کرده و زمینه پایداری مشاغل مرتبط با این بخش را فراهم کند.
گلستان 7 کارخانه تولید خوراک دام و طیور دارد که تعدادی از آن ها مجوز تولید خوراک آبزیان دارند.
این استان که از قطب های حوزه دام و طیور کشور است، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 47 درصد آنان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.
همچنین معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: پرورش دهندگان صنعت ماهیان گرمابی استان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی، تولیدات خود را بیمه کنند.
محمود سقلی اظهار داشت: با توجه به تلفات گسترده ماهیان گرمابی در رودخانه های دجله و فرات در جنوب کشور و مسری بودن این بیماری های ویروسی، بیمه مزارع ماهی توسط پرورش دهندگان، ضرر و زیان آن ها را کاهش خواهد داد.
وی گفت: همچنین ریشه کنی و حذف کانون آلوده و جمعیت بیمار، راهکار اصلی مقابله با بیماری های ویروسی ماهیان گرمابی است.
سقلی افزود: صنعت پرورش ماهی گرمابی گلستان توسعه یافته و افراد زیادی در این صنعت و صنایع تبدیلی وابسته مشغول به کار هستند که وارد شدن خسارت به این بخش می تواند، آسیب اقتصادی زیادی به استان وارد کند.

print

پاسخی بگذارید