صادرات کالا از آستارا ۴۰ درصد افزایش یافت

فرماندار آستارا گفت: میزان صادرات کالا از مرزهای خاکی، آبی و ریلی این شهرستان در فروردین ماه نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۴۰ درصد افزایش یافته است و انجمن صادرکنندگان، تجار و بازرگانان را به استفاده بیشتر از ظرفیت مرزها ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز پنجشنبه در جلسه اعضای انجمن صادرکنندگان در فرمانداری آستارا افزود: روزانه ۲۲۰ دستگاه کامیون از مرز آستارا خارج و ۲۲۰ کامیون وارد می شود و با تکمیل ساماندهی محوطه گمرک، ترافیک کامیون ها کاهش پیدا خواهد کرد و باید آهنگ حرکت این وسایل نقلیه، متناسب با میزان خروج از مرز باشد.

وی بندر و مرز آبی آستارا را ظرفیتی مهم برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و از صادرکنندگان این تولیدات خواست، از ظرفیت کشتی های کانتینردار و یخچالی بیشتر استفاده کنند.

مدیر کل گمرک آستارا نیز در این جلسه از تردد هفت هزار کامیون در هر ماه از مرز این شهرستان خبر داد و گفت: با تکمیل ساماندهی محوطه گمرک، امکان راه اندازی هشت دستگاه باسکول و ۲ دستگاه ایکس ری برای تسریع تردد فراهم خواهد شد.

کریم رسولی افزود: مرحله نخست محوطه سازی گمرک در تیرماه سال جاری تکمیل و سبب کاهش ۱۰ درصد از ترافیک کامیون ها خواهد شد و پذیرش نامنظم کامیون ها از سوی گمرک جمهوری آذربایجان و ظرفیت محدود پل مرزی، از دلایل ترافیک کامیون ها در مرز این شهرستان است.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا هم در این جلسه بر بیمه کالاهای صادراتی تاکید کرد و گفت: راه اندازی تیرپارک برای رفع ترافیک کامیون ها، با مشارکت بخش خصوصی و همکاری فرمانداری و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

print

برچسب ها: , ,

پاسخی بگذارید