رئیس سازمان صمت گیلان
تاریخ: ۱۴:۰۰ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
طرح های صنعتی گیلان تسهیلات سرمایه ثابت دریافت می کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پروژه های صنعتی که جواز تاسیس برای احداث واحد صنعتی در دست اقدام دارند، می توانند از تسهیلات سرمایه ثابت برای خرید ماشین الات استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد شمال ،فرهاد دلق پوش با بیان اینکه بیش از 399 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی افزون بر 60 درصد در استان داریم، افزود: مدیران و سرمایه گذاران پروژه های صنعتی استان می توانند از این تسهیلات با بازپرداخت حداکثر چهارساله برای تکمیل خط تولید و راه اندازی هرچه سریعتر واحد صنعتی خود بهره مند شوند.
وی رشد سرمایه‌گذاری در صنعت در طرح های صنعتی نسبت به سال گذشته را رو به افزایش دانست و اظهار داشت: فقط طی 9 ماه امسال، تعداد 310 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان صادر شده است.
دلق پوش با اشاره به اشتغال پیش بینی شده مجوزهای صنعتی امسال را هفت هزار و 144 نفر عنوان و اضافه کرد: البته با حمایت های مختلف انجام شده هم اکنون یک هزار و 591 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در استان داریم که با راه اندازی این طرح ها زمینه اشتغال 52 هزار و 371 نفر در گیلان فراهم می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نحوه استفاده از تسهیلات حمایتی را شامل بخش های مختلف دانست و تصریح کرد: تسهیلات هزار و صد میلیارد تومانی دولت در قالب رونق تولید برای سه بخش بازسازی و نوسازی، سرمایه ثابت و سرمایه درگردش قابل اعطاء به فعالان عرصه صنعتیست و این سازمان با آمادگی کامل نسبت به معرفی طرح های صنعتی به بانک اقدام خواهد کرد.
بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.

print

پاسخی بگذارید