تاریخ: ۱۸:۰۹ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
طلب بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه‌گر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از طلب بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل فقط از دو سازمان بیمه‌گر خبر داد.

دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در جمع اصحاب رسانه از طلب بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل فقط از دو سازمان بیمه‌گر تأمین اجتماعی و بیمه سلامت خبر داد و گفت: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.

او افزود: ازلحاظ قانونی بیمه ظرف ۱۵ روز باید ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند و مابقی آن طی سه ماه آینده انجام شود، ولی درصورتی‌که ما از پارسال طلب بیمه‌ای داریم و طی نه ماه گذشته از بیمه تأمین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و چهار ماه بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم و هیچ دریافتی نداشته‌ایم.

دکتر سیدعلی مظفرپور گفت: این مساله با توجه به فروش نقدی شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی، تأمین این موارد را در بیمارستان‌های کشور، با دشواری، همراه نموده است.

او با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه به سبب تورم اقتصادی و مشکل تأمین منابع مالی، افزود: همکاران با تمام وجود تلاش کردند تا همچنان خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی‌ها ارائه شود، بستر‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، همچنان فراهم بماند و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به‌تدریج پرداخت شود.

دکتر مظفرپور گفت: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.

او افزود: به‌طور حتم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر علی‌الخصوص سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می‌توانیم مطالبات شرکت‌های دارویی، پزشکان، پرسنل و … را پرداخت کنیم.

دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ادامه وضع موجود بسیار سخت می‌باشد، گفت: از مسئولین و مدیران استانی و کشوری درخواست داریم بصورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا نمایند تا ما در ادامه مسیر شرمنده مردم نشویم و بتوانیم همانند گذشته به ارائه خدمات مناسب به آنان بپردازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین از خیرین محترم تقاضا داریم در این وضعیت سخت مالی، همانند دوران اپیدمی کرونا، به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیایند.

print

پاسخی بگذارید