مدیرکل راه آهن شمال ۲ از افزایش ظرفیت قطار رشت - تهران خبر داد و گفت: علاوه بر سالن اتوبوسی قطار این مسیر ریلی، سالن کوپه ای هم به ظرفیت آن افزوده شده است.
به گزارش اقتصاد شمال علی خدایی اظهار داشت: سالن اتوبوسی قطار مسیر رشت – تهران، ۱۸۶ نفر بود که ظرفیت کوپه ای ۴۰ نفره هم به آن اضافه شد و اکنون ظرفیت قطار این مسیر ریلی، به ۲۲۶ نفر رسیده است.
از شانزدهم اردیبهشت ماه جاری قطار هفت و ۴۵ دقیقه قطار از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۶ و پنج دقیقه از رشت به سمت تهران حرکت دارد.
نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز، نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.
ایرنا