تاریخ: ۲۱:۳۰ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
عضو هیات رئیسه مجلس: دریافت مالیات دوباره از سهام خلاف سیاستهای کلی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد فضای اطمینان بخش در بازار سرمایه و حفظ ارزش سرمایه های مردم تاکید کرد و گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست های کلی نظام است.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه با تامین سازوکار مناسب برای شفاف سازی بیشتر معاملات آن راهکار اصولی است.

وی ضرورت ارائه مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه را یادآور شد و افزود: دولت می تواند با فراهم آوردن بستر اطمینان بخش در بازار سرمایه رونق تولید و افزایش بازدهی در فعالیتهای اقتصادی را تضمین کند.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر عزم جدی مجلس یازدهم برای رونق تولید و رشد فعالیت های اقتصادی افزود: طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل روند سوداگری در بازار معاملات ملک و خودرو و نیز طرح یکپارچه سازی دیتاهای دستگاههای حمایتی برای تفکیک کد ملی ایرانیان بزودی در مجلس بررسی و تصویب خواهد شد.

وی ارزش کل بازار  کنونی سرمایه کشور را بالغ بر ۵ هزار هزار میلیارد تومان ذکر و خاطر نشان کرد: با اجازه رهبر معظم انقلاب برای تعیین ابزارهای مالی جدید، فعالیت بازار سرمایه بعنوان سیاست راهبردی اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شد.

‏کریمی فیروزجایی در این ارتباط به آزادسازی سهام عدالت اشاره و تصریح کرد: با فراهم سازی امکان خرید و فروش سهام عدالت شمار دارندگان کد معاملاتی در بازار سرمایه کشور از مرز ۶۰ میلیون نفر فراتر رفت.

‏عضو هیات رییسه مجلس یازدهم با انتقاد از اخذ مالیات مضاعف از سهام در بازار سرمایه گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست های کلی نظام است.

نماینده مردم بابل تاکید کرد ؛ هم اکنون از محل بورس، فروش سهام و اخذ مالیات بر سهام( که حین معامله دریافت می شود) ، درآمد مناسبی نصیب کشور می شود و سیاستها نباید به التهاب آفرینی در این عرصه منجر شود.

print

پاسخی بگذارید