تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
فرماندار: تقویت زیرساخت‌های آب آستارا نیازمند اعتبار ملی است

فرماندار آستارا گفت: تاسیسات آب این شهرستان قدیمی و مستهلک بوده و تقویت زیرساخت های آن نیازمند اعتبار ملی است.

حسن رستم زاد روز چهارشنبه در جلسه با مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: برای تأمین آب شرب و کشاورزی آستارا در فصول گرم سال با مشکلاتی مواجه هستیم و مطابق بررسی‌های انجام شده شبکه آب این شهرستان مربوط به سه دهه پیش است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و ورود سالیانه پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی باید برنامه ریزی های مدونی برایتأمین آب آستارا انجام شود و امکانات موجود جوابگوی نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم از کمبود آب شرب گلایه مند هستند، بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان گیلان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب شرب آستارا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه بهارستان اختصاص یافت و در برنامه ریزی بلند مدت با احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه‌های ملاهادی و چلوند مشکلات موجود در حوزه آب برطرف خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: طرح‌های مربوط به آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می‌شود و مسئولان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی در قالب کارگروه‌های تخصصی تکمیل طرح‌های مورد نظر را در دستور کار خود قرار دهند.

رستم زاد افزود: برخی از همشهریان از آب تصفیه شده برای شستشوی خودرو، فرش، آبیاری گلخانه‌ها و آبگیری استخرها استفاده و برخی از روستائیان نیز آب شرب را برای آبیاری مزارع و باغات مصرف می‌کنند و باید فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست از آب در جامعه نهادینه شود.

وی از مردم خواست با سعه صدر در روزها و ساعات پیک مصرف در مصرف بهینه آب همت کنند و منازل مسکونی خود را به منبع‌های ۲۵۰ لیتری برای ذخیره آب مجهز کنند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای ۲۳ هزار مشترک آب است.

print

پاسخی بگذارید