مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان
تاریخ: ۱۱:۱۸ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
محصولات کشاورزی گیلان و منطقه باید با دقت مورد کنترل قرار گیرند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۸۵ درصد محصولات کشاورزی صادراتی ایران به کشورهای اوراسیا از طریق مرزهای آستارا صادر می‌ شود و لازم است محصولات کشاورزی را که در باغات استان و منطقه تولید می شود به دقت تحت کنترل داشته باشیم.

محمد ابراهیم محمدی در بازدید از پست قرنطینه نباتی اداره‌ کل گمرک آستارا اضافه کرد: در گیلان دو پست قرنطینه نباتی در مرز آستارا و شهرستان انزلی فعال است و بیشتر محصولاتی که از کشور روسیه وارد ایران می‌شود چوب و غلات است و عمده محصولاتی که ایران به خارج از کشور از طریق مرز آستارا صادر میکند سبزی، صیفی جات و انواع میوه در فصل های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر ما صادرات کیوی داریم و در همین فصل کاهو، فلفل دلمه، محصولات گلخانه ای و بادمجان از استان های مختلف کشور وارد آستارا شده و از این مرز به کشورهای اوراسیا صادر می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد: محصولات کشاورزی گیلان و بسیاری از استان های کشور از مرز آستارا صادر می شود و صدور گواهی بهداشتی باید بر اساس شیوه نامه های ابلاغی باشد.

محمدی ادامه داد: در روزهای گذشته مشکلاتی در رابطه با محصولات صادراتی ایران به اوراسیا پیش آمد و گواهی سلامت محصول و باقی مانده سموم، فلزات سنگین، آفت کش ها و نیترات مدنظر کشورهای مقصد از جمله دلایل برگشت محصولات به شمار می رود.

وی گفت: دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده این است که وقتی یک سم و آفت کش محصول کشاورزی در یک کشوری ثبت نشود از نظر آن کشور دچار مشکل است.

print

پاسخی بگذارید