مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران
تاریخ: ۲۱:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
مددجویان کمیته امداد مازندران معوقه بانکی ندارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه سیاست و راهبرد کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی است، گفت: بنا بر اعلام بانک‌ها مددجویان امداد در وصول مطالبات کمترین مشکل را داریم و در این بخش معوقات بانکی از سوی مددجویان موردی ثبت نشده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال به نقل از خبرگزاری فارس از فریدونکنار، میثم معافی امروز در نشست خبری گرامیداشت روز خبرنگار که در اردوگاه شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه استان مازندران، اظهار کرد: اتفاقات مبارکی همچون پویش عشق به امام حسین (ع) و پویش عشق به امام علی (ع) و غیره در طول چند ماهه اخیر در این نهاد رقم خورد.

وی با بیان کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در شبکه احسان و نیکوکاری رتبه یک تا سوم کشور را دارد، افزود: در بخش مشارکت مردمی در عید قربان ۱۰۰ درصد رشد داشتیم تا جایی که میزان آورده مردمی از ۱۷ میلیارد تومان در سال گذشته امسال به ۴۲ میلیارد تومان رسید و ۱۰هزار دام سنگین و سبک تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.

معافی خاطرنشان کرد: در ماه محرم ۷۰۰ آشپزخانه عام با کمیته امداد امام خمینی برای طبخ غذای گرم همکاری کردند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار غذای گرم توزیع شد، در ماه مبارک رمضان جاری ۸ میلیارد تومان قرض ماندگار توسط مردم ارائه شده است.

*اجرای ۱۰ طرح شغلی دانش‌بنیان در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به گزارشی از عملکرد اشتغال و تاکید بر اینکه مسکن، اشتغال و ازدواج سه ماموریت بزرگ ماست، اعلام کرد: ما ۵۰ هزار فرصت شغلی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ایجاد کردیم، امسال هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با اولویت مناطق محروم داریم، ۴۰ میلیارد تومان تعهد داریم که تمام آن اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیر جدید اشتغال به‌نام مسیر دانش بنیان با استفاده از نخبگان ما طرح‌ها در حال اجراست، در سال جاری تاکنون ۱۰ طرح دانش‌بنیان اجرا شده است، جمهوری اسلامی به هیچ وجه مشکل اعتباری ندارد مشکل ما فقر مهارت است، از ۱۶هزار رشته و گرایش در دنیا ۶ هزار رشته در ایران فعال است، تا کی برویم دام بخریم مهارت‌ها باید تنوع داشته باشد، باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت بگیرد.

معافی با اعلام اینکه سیاه چاله اشتغال کشور فقر مهارت است نه تسهیلات، گفت: در مازندران ۸۴ هزار خانوار مددجدی امداد به تعداد ۱۵۰هزار نفر داریم، دشمن به دنبال لانواده است ما به دنبال خانواده‌ایم، ساخت هزار و ۵۳۷ در دستور کار ماست و با اهدای جهیزیه خانواده می‌سازیم.

*پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری سالانه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: ۳هزار و ۸۵۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش داریم که هزار و ۸۵۰ نفرشان زمین‌گیر هستند، ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان یعنی سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های فرانشیر و عمل جراحی برای مددجویان در بیمارستان‌های دولتی و اشتراک آب، برق و گاز رایگان برای مددجویان رایگان است، اعلام کرد: در هفته دولت سال جاری ۲۰۰ مسکن را تحویل می‌دهیم و ۲۰۰ کلنگ‌زنی خواهیم داشت؛ تفاهم نامه هزار مسکن را نیز اجرا خواهیم کرد.

معافی اضافه کرد: در سال جاری ۵۳۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۶ میلیارد تومان شامل؛ پنج قلم کالا به ارزش بازار ۶۵ میلیون تومان با پرداخت ۳۰ میلیون تومان بابت هر سری اهدا شد، ۲هزار و ۱۵۰ قلم کالا لوازم خانگی و ۴۲۲ کولر به بیماران صعب العلاج اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ مستاجر در مازندران داریم، تصریح کرد: در چهار ماهه امسال حدود ۶.۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به‌همراه ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مهر پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست و راهبرد کمیته امداد توانمندسازی است،گفت: بنا بر اعلام بانک‌ها مددجویان امداد در وصول مطالبات کمترین مشکل را داریم و در این بخش معوقات بانکی از سوی مددجویان موردی ثبت نشده است.

*مازندران ۳۰۰ نخبه مددجو دارد

وی با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۶هزار دانشجو و دانش آموز، اظهار کرد: در مازندران ۳۰۰ نخبه مددجو داریم، دانش آموزان و دانشجویان از خدماتی همچون اردوهای زیارتی، فرهنگی و آموزشی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

معافی در پایان گفت: سرانه ما برای دانش‌آموزان بالاترین سرانه کشور است هر دانش آموز ماهانه ۹۰۰ هزار تومان توسط خیران مستمری دریافت می‌کند‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که راهکارتان برای مراجعه افراد غیرمددجو اما نیازمند در حوزه خدمات حمایتی کمیته امداد چیست؟ گفت: ما علاوه بر مددجویان رسمی، ۲۰۰هزار مددجوی غیررسمی داریم، در بخش اشتغال ۷۰درصد غیرمددجو از ما کمک می‌گیرند و ما دوقطبی مددجو و غیرمددجو نداریم دهک سه به بالا مددجوی غیررسمی ما هستند و برای خدمات به ما مراجعه می‌کنند.

گفتنی است؛ برنامه گرامیداشت روز خبرنگار با برگزاری اردو و نشست خبری و تجلیل از اصحاب رسانه استان همراه بود.

print

پاسخی بگذارید