تاریخ: ۱۶:۵۹ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مشکلات صادرات مرکبات به چین برطرف شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رفع مشکلات صادرات مرکبات به چین خبر داد.

علایی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در ساری، گفت: با رایزنی‌های انجام شده مشکلات صادرات مرکبات به چین  برطرف شد.

او با بیان اینکه بدنبال این هستیم که با یک تقویم زمانی خوب محصول کیوی و مرکبات را صادر کنیم، افزود: با راه اندازی سامانه سماک و شناسنامه دار کردن محصول کیوی و مرکبات، دیگر مشکل صادرات برای محصولات نخواهیم داشت.

علایی مقدم گفت: همه تولید کنندگان، انبارداران و سورتینگ داران و تمام باغ‌های کیوی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان باید در این سامانه ثبت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم مبارزه با مگس میوه در باغ‌های مازندران، افزود: مگس میوه یکی از خطرناکترین آفت‌هایی است که می‌تواند به محصولات باغی و زراعی خسارت جبران ناپذیری وارد کند.

علایی مقدم با بیان اینکه این آفت در مازندران توسط کارشناسان، تحلیل، رد یابی و پایش شد گفت: برای کنترل این آفت ۳۰ هزار هکتار از باغ‌های استان مبارزه شیمایی و غیر شیمیایی انجام شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید این آفت است و ۳ میلیارد تومان امسال برای مبارزه با آفت مگس میوه به مازندران اختصاص یافت.

print

پاسخی بگذارید