تاریخ: ۲۰:۰۰ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ملوان صدرنشینی را از دست داد و شهرداری آستارا به مدعیان پیوست

تیم ملوان با انجام رقابت های فوتبال هفته هفتم لیگ دسته اول کشور با کسب نتیجه مساوی فرصت صدرنشینی را از دست داد و تیم شهرداری بندر آستارا نیز با برتری برابر حریفش به جمع مدعیان پیوست.

در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار سخت خارج از خانه برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر به نتیبجه مساوی دست یافت، تیم شهرداری بندرآستارا موفق شد، خوشه طلایی ساوه را شکست دهد و تیم چوکا تالش نیز مقابل مس کرمان مغلوب شد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یکی از حساس ترین بازی های هفته هفتم در بوشهر رو در روی تیم شاهین شهرداری بوشهر قرار گرفت و در حالی که از حریف خود با یک گل جلو بود با دریافت گل در دقایق پایانی به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت داد.

گرچه کسب نتیجه مساوی در دیداری خارج از خانه و آن هم مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر ارزشمند است، اما تیم ملوان اگر در این بازی پیروز می شد با توجه به عدم نتیجه گیری تیم های صدرجدولی، ملوانان می توانستند در پایان هفته هفتم در صدر جدول قرار گیرند.

این در حالی است که هم اینک تیمهای صدرجدولی ۱۴ امتیازی هستند و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با صدر جدول فقط ۲ امتیاز فاصله دارد و اگر این تیم برابر شاهین شهرداری بوشهر پیروز می شد،  آنان نیز با ۱۴ امتیاز هم اینک در صدرجدول قرار داشتند.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی مقابل تیم خوب و باتجربه شاهین شهرداری بوشهر بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و حتی می توانست برنده این دیدار باشد اما در نهایت مقابل این حریف سختکوش خود به نتیجه مساوی رسید تا با پیروزی احتمالی در دیدار آینده خود که یک بازی خانگی است،  همچنان فرصت صدرنشینی داشته باشد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که در هفته اول رقابت های لیگ دسته اول برابر قشقایی متحمل شکست شده بود، پس از آن نتایج قابل قبولی را کسب کرده وهم اینک بازی های خوبی را از خود به نمایش می گذارد و یکی از مدعیان جدی صعود از این مسابقات بشمار می رود.

این در حالی است که ملوانان در دو بازی ابتدایی خانگی خود به دلیل محرومیت نمی توانستند در ورزشگاه تختی بندرانزلی از حریفان خود استقبال کنند و به ناچار در ورزشگاه های نوشهر و قزوین میزبان حریفان خود بودند اما هفته گذشته محرومیت این تیم پایان یافت و ملوان اولین بار در ورزشگاه تختی انزلی به میدان رفت.

در عین حال این تیم می تواند در بازیهایی که میزبان است در ورزشگاه تختی بندرانزلی به میدان برود و این یک فرصت مناسب برای ملوان بشمار می رود تا از فرصت میزبانی نهایت استفاده را برده و برابر حریفانش به برتری دست یابد.

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول از هفته هفتم این مسابقات در ورزشگاه سردارجنگل رشت میزبان تیم خوشه طلایی ساوه بود که در نهایت نیز با نتیجه ۲ بر صفر برابر حریفش به برتری رسید.

تیم شهرداری بندرآستارا که هفته گذشته پایان رافت را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دید در ارومیه برابر تیم نود این شهر به پیروزی دست یافت تا با برتری برابر تیم خوشه طلایی ساوه پایان رافت در هر دو دیداری که سرمربی تیم شهرداری بندر آستارا بود با پیروزی زمین بازی را ترک کند.

در نیمه اول دیدار تیمهای فوتبال شهرداری بندرآستارا و خوشه طلایی ساوه ، تیم شهرداری آستارا برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت و در این نیمه به دو گل دست یافت که در دقیقه ۲۸ رضا فخری بازیکن شهرداری آستارا اولین گل تیمش را به ثمر رساند و در وقت تلف شده نیمه اول نیز بهزاد سلطانی بازیکن شهرداری بندرآستارا با یک ضربه دقیق دومین گل را به ثمر رساند.

در نیمه دوم نیز هر دو تیم یک بازی هجومی از خود به نمایش گذاشتند و بارها بازیکنان دو تیم فرصت گلزنی داشتند اما در نهایت هیچ یک از موقعیت ها در این نیمه تبدیل به گل نشد تا سرانجام این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم شهرداری بندر آستارا خاتمه یابد.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با سه پیروزی متوالی طی سه دیدار اخیرش از تیمهای انتهای جدولی جدا و هم اینک با کسب رتبه پنجم یکی از مدعیان این لیگ شده و طرفداران امیدوارند که شهرداری بندرآستارا به روند رو به رشد خود ادامه دهد و همچنان جزو تیمهای صدر جدولی و بالانشین باشد.

البته تیم های فوتبال شهرداری بندر آستارا و چوکا تالش به دلیل ناآماده بودن ورزشگاه های تاش و بندر آستارا، بازیهای خانگی خود را در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می کنند و به همین دلیل دیدار تیمهای شهرداری بندر آستارا و خوشه طلایی ساوه در رشت انجام شد.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور در هفته هفتم این رقابت ها در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم قدرتمند مس کرمان قرار گرفت که در نهایت با یک گل مغلوب میزبانش شد.

چوکایی ها که در چند هفته اخیر نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند،  پس از پایان هفته دوم با دو شکست متوالی دست به تغییر کادرفنی خود زدند و پس از آن نیز این تیم شرایط مطلوبی را کسب نکرده و نتایج ضعیفی برای چوکا رقم خورده است.

اما تیم فوتبال مس کرمان یکی از تیمهای قدرتمند، باتجربه و مدعی بشمار می رود و تیم چوکا با شکست برابر این حریف همچنان در میان تیم های انتهای جدولی قرار گرفت و وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که به گفته مربیان چوکا وضعیت مالی این تیم نیز نامناسب است.

مشکلات فراوان مالی گریبانگیر این تیم شده و به طور حتم این مشکل تاثیر بسزایی در عدم نتیجه گیری های مناسب خواهد داشت چون مسایل حاشیه ای، تمرکز تیمها را از بین می برد و چوکا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به هرحال تیم فوتبال چوکا تالش که فصل گذشته با انجام بازی های زیبا با شایستگی به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرد و یکی از نمایندگان استان گیلان در این مسابقات بشمار می رود تا پایان هفته هفتم نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و فقط در یک بازی به پیروزی رسیده است.

این در حالی است که طرفداران پرشور و متعصب چوکا انتظار دارند که مشکلات موجود با همت و کمک مسئولان به زودی برطرف شود تا با قدرت رقابت های لیگ دسته اول را ادامه دهد و با کسب نتایج قابل قبول یکی از تیمهای قدرتمند فصل جاری شود.

تا پایان هفته هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، شهرداری بندر آستارا با کسب ۱۳ امتیاز در مکان پنجم، ملوان بندرانزلی با کسب ۱۲ امتیاز در مکان ششم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب چهار امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

print

پاسخی بگذارید