تاریخ: ۰:۲۲ :: ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نامداران کشتی فرنگی مازندران در راه قزاقستان

مازندران این‌بار در آوردگاه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۶ نماینده دارد تا یک‌بار دیگر تسلط این استان به عنوان شاگرد اول کلاس کشتی ایران برهمگان اثبات شود.

پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند گزینش تیم ملی کشتی فرنگی، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان روشن شد و سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، کشتی گیرانی هستند که از مازندران در مسابقات کشتی فرنگی آسیا، دوبنده تیم ملی بزرگسالان ایران را به تن می‌کنند.
همچنین حسن رنگرز به عنوان سرمربی و حسن حسین زاده و مجید رمضانی به عنوان مربی که اصالت مازندرانی دارند، تیم ملی کشتی فرنگی ایران را هدایت می‌کنند.

در این ارتباط سرپرست هیات کشتی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه کشتی‌گیر عنوان‌دار فرنگی این استان در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان روی تشک کشتی خواهند رفت.

امید شایگان افزود : در سال‌های گذشته مسابقاتی مانند جام جهانی برای تیم های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند.
وی ادامه داد : بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در قزاقستان میدان دادن به کشتی گیران با تجربه و جوان است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها محک و تجربه بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال تکرار نتایج خوب در مسابقات جهانی پیش رو برای تیم‌های ملی است.
سرپرست هیات کشتی مازندران تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند جهانی حضور کشتی گیران مازندرانی بسیار برجسته است و در بیشتر اوزان این دیار در تیم ملی نماینده دارد.

شایگان ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به قزاقستان بین ۲۰ تا ۲۵سال خواهد بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون بالی که ۲۴ سال سن دارد نیز استفاده خواهد شد.

تیم ملی کشتی فرنگی با ۱۰ کشتی گیر و پنج مربی روز ۱۷ فروردین ماه تهران را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان ترک می‌کند.
مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا، مدت ۲ روز، بیستم و بیست ویکم فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار خواهد.

print

پاسخی بگذارید