گروه: اقتصادی
تاریخ: ۸:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۹

بنای وقفی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی پس دو دهه در آمل تکمیل وبهره برداری شد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران در مراسم افتتاح این موقوفه گفت:ساخت پاساژ تجاری وخدماتی امام رضا (ع) از موقوفه مسجد امام رضا (ع) آمل که ساخت آن از حدود ۱۸ سال قبل آغاز شده بود، امروز افتتاح شد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: این مجموعه تجاری در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخت شده است.
او گفت: برای ساخت وتجهیز ۵۱ واحد این بنای وقفی تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
حجت الاسلام حیدری علت تاخیر در تکمیل وساخت پاساژتجاری امام رضا (ع) آمل برخی مشکلات قانونی واداری بود که با پیگیری‌های اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان وشهرداری آمل تکمیل وبهره برداری شد.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران به ساخت یک موقوفه جدید درآمل خبر داد و افزود: ساخت یک مجموعه تجاری و مسکونی در موقوفه ملا مهدی کفان در بلوار شهید امین طبرسی آمل آغاز شد.

وی گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۲۸۰ متر مربع تجاری و ۶ واحد مسکونی ساخته خواهد شد.
حجت الاسلام حیدری افزود: برای ساخت وتکمیل این مجموعه جدید وقفی حدود ۴ میلیاردتومان هزینه ودرمدت ۲۴ ماهه تکمیل وافتتاح خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه هزار و ۲۶۸ موقوفه در شهرستان آمل وجود دارد، گفت: از این تعداد هزار و ۱۷۱ موقوفات متصرفی با تعداد رقبات ۱۷ هزار و ۴۶۶ و ۹۴ موقوفه غیرمتصرفی با تعداد رقبات ۱۹ هزار و ۷۵۰ و تعداد ۳ موقوفه اشتراک التولیه به تعداد ۶ رقبه وجود دارد.
حجت الاسلام بهرامی به وجود مقابر وآستان مقدس ۹۹ امام زاده و بقعه متبرکه در سطح این شهرستان اشاره کرد وافزود: ۴۵۲ مسجد، ۱۳۴ حسینیه، ۱۰ فاطمیه، ۴ زینبیه، ۱۴۰ تکیه، ۴ دارالقرآن، ۳ مدرسه علوم دینی و ۱۲ گلزار شهدا و قبرستان وجود دارد.
وی گفت: بزرگترین گلزار شهدای مازندران در جوار امام زاده ابراهیم(ع) قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید