تاریخ: ۱۹:۲۷ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
هیات تجاری روسی به امیرآباد می آید

هیأت تجاری روسیه در روز‌های آینده به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،الکساندر پوشکین نایب رییس اتاق بازرگانی نیژنی نووگراد روسیه در راس هیاتی از اعضای این اتاق در بازدید از بندر امیرآباد ،گفت: هیأت تجاری بزرگی از روسیه در روز‌های آینده به ایران سفر خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد با توجه به مرتفع شدن مشکلات بیماری کووید ۱۹ همکاری‌های فی مابین دو کشور با وجود بندرامیرآباد افزایش یابد.

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد هم در این دیدار به ضرورت توسعه ترانزیت کالا از کشور‌های جنوب خلیج فارس به کشور‌های حوزه دریای خزر و بالعکس از طریق بندرامیرآباد تاکید کرد و گفت: بهره بردن بندرامیرآباد از شقوق مختلف حمل و نقل کالا فرصتی مناسب در جهت افزایش این همکاری‌ها است.

او با بیان اینکه مراودات تجاری دو کشور ایران و روسیه به واسطه بندرامیرآباد در سطح بالایی در چند سال اخیر قرار دارد، بر شناسایی زمینه‌های مشترک همکاری با محوریت تأمین تجهیزات بندری و دریایی تأکید کرد.

انزان پور افزایش ترانزیت کالا از کشور‌های جنوبی خلیج فارس به کشور‌های حوزه سی آی اس و بالعکس را از طریق بندرامیرآباد ضروری دانست و با توجه به وسعت استان نیژنی نووگراد به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور روسیه، معرفی و شناساندن متقابل قابلیت‌ها در حوزه مبادلات و همکاری‌های تجاری توسط اتاق‌های بزرگانی ایران و روسیه را خواستار شد.

او یکی دیگر از مزیت‌های بندرامیرآباد را دارا بودن سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی مرکبات عنوان کرد که می‌تواند زمینه‌های لازم را جهت افزایش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی و باغی استان مازندران به روسیه و بالعکس را فراهم آورد.

print

پاسخی بگذارید