تاریخ: ۲۳:۳۳ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
واگذاری جنگل کبودوال صدای  اعتراض را بلند کرد

واگذاری پارک جنگلی کبودوال در شهرستان علی آباد از توابع استان گلستان به بخش خصوصی با اعتراض مردمی مواجه شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،معترضان که خود را حامیان منابع طبیعی و محیط زیست معرفی کرده اند با ارسال متنی به ایرنا اظهار می دارند؛ رسیدگی و مدیریت شهرداری بر کبودوال بهتر از واگذاری آن به بخش خصوصی است.
به اعتقاد این افراد بخش خصوصی بیشتر به فکر درآمدزایی شخصی است و نه تنها خدمات ضعیفی ارائه می دهد بلکه محیط زیست و کیفیت جنگل را دچار مخاطره می کند.
در بخش دیگری از این اعتراض نامه آمده است: پارک جنگلی کبودوال به درخواست شهردار وقت علی آباد از سرجنگلبانی این شهر و پس از طی مراحل قانونی به شهرداری واگذار شد اما اکنون قرار است در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
معترضان معتقدند: پارک جنگلی کبودوال طی مدت زمانی که در اختیار شهرداری بوده است با بیشترین مراقبت و کمترین تخریب نگهداری شده اما واگذاری آن به بخش خصوصی شرایط را تغییر می دهد.
به اعتقاد این افراد از سوی دیگر شهرداری علی آباد سالهای زیادی از پارک کبودوال محافظت کرده و با رونق فضای گردشگری آن برای آحاد شهروندان کسب درآمد عمومی کرده اما واگذاری آن به چند نفر خاص با انتفاع شخصی محل سوالات جدی است.
خبرنگار ایرنا در این رابطه نظر مدیرکل منابع طبیعی گلستان را جویا شد که ابوطالب قزلسفلو با تایید اصالت نامه گفت: اعتراض این افراد به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارسال شده و منتظر پاسخ آن هستیم.

print

پاسخی بگذارید