مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا
تاریخ: ۲۰:۱۹ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۷ میلیارد  کیلووات ساعت گذشت

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا طی ۱۱ ماه از مرز ۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون کیلووات ساعت گذشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:نیروگاه شهید سلیمی نکا در یازده ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۵۸ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: در ماه بهمن، واحد ۲ بخار به جهت انجام تعمیرات نیمه اساسی به مدت ۲۱ روز و واحد ۲ گازی به دلیل بازدید دوره‌ای و در ادامه تعمیرات غیرمترقبه به مدت ۱۶ روز در مدار تولید نبود و لذا با درنظرگرفتن خروج‌های اضطراری واحد‌ها و محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز و نیز کاهش سطح آب دریا در واحد‌های بخار، بیش از ۵۰۱ میلیون و ۶۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه دریازده ماهه گذشته بیش از ۷۴ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و حدود ۲۶ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۹۰ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف نمودن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و افزود: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور ما و به گواه آمار بالا بودن شدت مصرف برق است؛ بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود می‌توانند کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحد‌های نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار می‌گیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش می‌یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره مند می‌شوند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

print

پاسخی بگذارید