تاریخ: ۹:۳۴ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
پرداخت بیش از 242 میلیارد تومان وام اشتغالزایی به روستاییان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت که تاکنون دو هزار و 420 میلیارد ریال وام با بهره کم به 2 هزار و 390 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی استان پرداخت شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،علی نصیبی در گزارشی از وضعیت توسعه اقتصادی روستاهای استان اظهار داشت: با جذب این اعتبارات، در مناطق روستایی 5 هزار و 145 فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی گفت: امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال مناطق روستایی گلستان، یک هزار و 620 میلیارد ریال در مرحله اول بود.
به گفته وی این وام ها در قالب قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به ساکنان روستاهای مزری با سود چهار درصد و سایر مناطق روستایی با 6 درصد سود پرداخت می شود.
نصیبی ادامه داد: توسعه اقتصادی روستاها از جمله دغدغه های مسوولان ارشد کشور است که توجه به این موضوع مهم به صورت ویژه در کنار توسعه عمرانی روستا در حال پیگیری است.
وی همچنین از اجرای طرح 50 روستای کارآفرین در استان خبر داد و گفت: مسوولیت اجرایی این طرح با فرمانداران است و به زودی اجرای آن آغاز می شود.
به گفته وی روستای دوزالوم گنبدکاووس نمونه بازر کارآفرینی است که با راه اندازی کشتگاه خورشیدی فعال شده و قرار است این طرح در 20 روستای دیگر با ایجاد مجتمع کشاورزی و فراهم شدن یک هزار و 200 فرصت شغلی گسترش یابد.
وی راه اندازی دهکده های گردشگری روستایی را برنامه دیگر استان برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: تاکنون 15 دهکده گردشگری روستایی با هدف معرفی توانمندی فرهنگی، تلاش برای حفظ و احیای میراث فرهنگی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی روستا در گلستان راه اندازی شد.
استان گلستان دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که بیش از 47 درصد آن را روستاییان تشکیل می دهند .
روستاییان گلستان بیشتر از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند و در یک هزار و 31 روستا و نقطه جمعیتی مستقرند.
935 روستای گلستان بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید