تاریخ: ۱۰:۲۲ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پل امیرده بابل بهره برداری شد

پل روستای امیرده بابل که دو سال قبل به دلیل سیلاب تخریب شده بود با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بهره‌برداری شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ,سیلاب ۹ مرداد سال ۱۴۰۰ در مازندران، سبب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب‌های محلی و آسیب به مزارع کشاورزی، باغات و ابنیه راه‌ها در ۶ شهرستان از جمله بخش بندپی شرقی بابل و تخریب پل ارتباطی امیرده شده بود، پلی که بخش بندپی شرقی را به بابلکنار و چندین روستا متصل می‌کرد.

پل روستای امیرده از توابع بخش بندپی شرقی بابل که در سال ۱۴۰۰ به دلیل جاری شدن سیلاب تخریب گردیده بود با حضور نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به بهره‌برداری رسید.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پل روستای امیرده شهرستان بابل در کمتر از ۶ ماه ساخته شده است، گفت: این پل اتصال دهنده دو بخش بندپی شرقی و بخش بابلکنار این شهرستان است و با توجه به اینکه اهالی چندین روستا برای تردد باید از این پل عبور کنند تلاش شد در کمترین زمان ساخته شود.

او افزود: برای ساخت این پل بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ظرفیت آب‌بندان‌های مازندران در تامین آب شیرین و آبیاری زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ۸ تا ۹ میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی استان سالانه بدون استفاده وارد دریای خزر می‌شوند که مصداقی برای فرصت سوزی است.

نامی گفت: نوسازی و بازسازی ۱۳۰۰ آب بندان این استان می تواند بخش زیادی از مشکلات حوزه آب این استان را حل کند.

قاسم عزیززاده گرجی فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز در این مراسم گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون طرح‌های نیمه تمام و رها شده زیادی در این شهرستان بهره برداری شده که پل امیرده یکی از این پل‌ها است.

او با بیان اینکه کاهش محرومیت‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته راهبرد اصلی دولت، مدیران استانی و شهرستانی است، افزود: ۲۱۹ طرح عمرانی و زیرساختی هفته دولت امسال نیز در این شهرستان بهره برداری شد.

print

پاسخی بگذارید