بلاتکلیفی کارکنان موسسات غیر مجاز
تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۳۹۶/۰۷/۱۶

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق توافقات صورت گرفته در هفته آینده بخشی از دارایی های موجود موسسات مالی به سپرده گذاران پرداخت و تسویه می شود.

پور ابراهیمی در آخرین وضعیت پیگیری موسسات مالی و اعتباری به خبر فوری گفت: مجلس با قدرت پیگیر این موضوع است. طبق جلسات مشترک قوه قضاییه، بانک مرکزی و مجلس قرار شده است بانک مرکزی طی یک زمان بندی مشخص در این خصوص گزارشی به مجلس ارائه کند. طی پیگیری مجلس بانک مرکزی گزارشی به صورت کلی برای مجلس ارسال و از پرداختن به جزییات خودداری کرده بود . به همین دلیل ما از بانک مرکزی گزارشی بر پایه ریز و جزییات خواسته ایم.
پور ابراهیمی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت کارمندان و پرسنل موسسات مالی و اعتباری منحل شده، گفت: اولویت مجلس تعیین تکلیف پول سپرده گذاران است و تا به حال مجلس نه در گزارشات و نه در پیگیری های خود به عنوان اولویت به وضعیت کارمندان موسسات مالی وارد نشده است. این موسسات چون به عنوان بخش خصوصی مطرح شده اند ورود مجلس تا بحال صورت نگرفته و این در حوزه اختیارات بانک مرکزی است.
وی در خصوص اقدامات بانک مرکزی گفت: این موضوع در حوزه اختیارات بانک مرکزی است در همین زمینه من مطلع هستم بانک مرکزی اقداماتی انجام داده است از قبیل برگزاری چندین آزمون برای پرسنل ثامن الحجج ، اما از نحوه برگزاری این آزمون ها و جزییاتش اطلاع ندارم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری منحل شده گفت: آخرین پیگیری بعد از گزارشی که از مجلس برای قوه قضاییه و بانک مرکزی ارسال شد در سه بخش پیگیری های لازم صورت می گیرد. اول اینکه به صورت عاجل در خصوص تمام دارایی های موجود تصمیم گرفته شود و سریعا خط اعتباری لازم را ایجاد کنند. بخش دوم کشف دارایی های جدید که توسط نهادهای اطلاعاتی صورت میگیرد و با متخلفین نیز برخورد شود چه در بانک مرکزی و چه در جاهای دیگر باشد.
پورابراهیمی در ادامه به تخلف بانک مرکزی و گزارشی که در صحن علنی مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: برای ما ثابت شده و در گزارش مجلس که در صحن علنی خوانده شده بود آورده ایم که بخشی از این مشکلات و تخلفات از نظر مجلس از سوی بانک مرکزی بوده است و برای ما محرز است.
 وی در ادامه گفت: طبق آخرین جمع بندی ها قرار شد طبق یک برنامه زمانبندی شده بانک مرکزی تا ۲۰۰ میلیون تومان از سپرده  سپرده گذاران در این موسسات را تسویه کند .ولی طبق گزارشات مردمی خیلی از سپرده گذاران معترض هستند که هنوز تسویه حسابی صورت نگرفته است در حالی که بانک مرکزی اعلام می کند در قالب توافق با قوه قضاییه این موارد انجام شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر خوش برای سپرده گذاران موسسات مالی گفت: قبلا دستگاه قضایی طی حکمی مسدود بودن چندین حساب که مقدار قابل توجهی پول در آنها بوده را صادر کرده است، طبق توافق قرار بر این شد این حساب ها باز شود و قسمتی از هزینه ها بابت تسویه را از این طریق پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در یکی دو هفته آینده طبق توافق صورت گرفته خط اعتباری از دارایی های باقی مانده برای پرداخت پول سپرده گذاران از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.
در انتها پور ابراهیمی گفت: طبق آخرین های نشست های مجلس، بانک مرکزی و قوه قضاییه، قرار است در یک بازه کوتاه بخشی از آنچه که به عنوان دارایی های موجود مطرح است به سپرده گذاران پرداخت می شود.
print

پاسخی بگذارید