نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در مازندران
تاریخ: ۹:۲۰ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
چند نفر در آزمون ارشد و دکتری در مازندران شرکت کردند؟

معاون آموزشی دانشگاه معین مازندران و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان با اشاره به برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۳ جمعه هفته جاری گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور، در ۱۰شهرستان و ۱۲ حوزه امتحانی با رعایت کامل مقررات آزمون برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،رحمت عباس نژاد سرستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در کشور که مجموعا ۴۷۶هزارو ۰۹۶نفرداوطلب هستند ۲۰ هزارو ۲۲۹ داوطلب مربوط به استان مازندران است که از این تعداد، ۱۱هزارو ۹۳ نفر داوطلب زن و ۹ هزارو ۱۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

دبیر ستاد استانی آزمون های سراسری مازندران ادامه داد: ۱۵۱هزارو ۶۴۳ نفر داوطلب از سراسر کشور در آزمون دکتری شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۷هزارو ۵۲۵ داوطلب شامل ۱۲هزارو ۹۴۰ نفر داوطلب مرد و ۱۴هزارو ۵۸۵ نفر داوطلب زن از داوطلبان مازندران هستند.

معاون آموزشی دانشگاه معین همچنین از رقابت یکهزارو ۷۹۵ داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۶۳ داوطلب در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران خبر و ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد در شهرستان بابلسر ۹۹۷ نفر داوطلب زن و ۷۹۸ نفر داوطلب مرد هستند و شرکت کنندگان در آزمون دکترا نیز شامل۳۴۱ داوطلب مرد ۳۲۲و داوطلب زن می باشند.

معاون آموزشی دانشگاه معین درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: آزمون ورودی به مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، همزمان با کل کشور در صبح و عصر روز جمعه چهار اسفندماه در ۱۳۲ رشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌شروع فرایند برگزاری آزمون در نوبت صبح، ساعت هشت و در بعدازظهر، ساعت۱۴:۳۰ خواهد بود. آزمون دکتری تخصصی نیز، بعدازظهر جمعه چهار اسفند در ۱۱۳ کد رشته از ساعت۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران گفت: آزمون‌ کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در شهرستانهای بابلسر، آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، چالوس، نکا، نور، ساری و قائمشهر و در حوزه‌های وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، فنی حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز دوشنبه ۳۰ بهمن فعال شده است و داوطلبان پس از دریافت و در صورت مشاهده هرگونه ایراد و مغایرت می‌توانند طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به باجه‌ رفع نقص که آدرس آن‌ها در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، مراجعه کنند.

دکتر عباس نژاد با بیان اینکه باجه‌ رفع نقص برای داوطلبان در کلیه شهرستانهایی که دارای حوزه امتحانی هستند دایر می شود تصریح کرد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه‌ آن الزامی است.

print

پاسخی بگذارید