تاریخ: ۱۹:۴۸ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
کمترین و بیشترین تورم نقطه‌ای دهک ها در مردادماه

جدیدترین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد تورم نقطه‌ای خانوارهای کل کشور در مردادماه با کاهش ۰.۴ واحد درصدی در مقایسه با ماه قبل به رقم ۴۳.۲ درصد رسیده است.

 بررسی جزئیات تورم نقطه ای دهک های هزینه ای در مردادماه ۱۴۰۰ نشان می دهد کمترین تورم نقطه ای متعلق به دهک نهم با ۴۱.۹ درصد و بیشترین تورم نقطه ای نیز مربوط به دهک اول با ۴۶.۴ درصد است.

به عبارت دیگر خانوارهای دهک اول جامعه به عنوان پایین‌ترین طبقه اقتصادی، به طور میانگین ۴۶.۴ درصد بیشتر از مرداد ۱۳۹۹ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

همچنین به طور مشخص در بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات، تورم نقطه ای خانوارهای کل کشور با افزایش در مقایسه با ماه قبل به رقم ۵۸.۴ درصد رسیده است. در این گروه، مشاهده می شود که کمترین تورم نقطه ای با ثبت ۵۷.۹ درصد متعلق به دهک هزینه دهم جامعه است و بیشترین تورم نقطه ای نیز مربوط به دهک دهک اول جامعه با ۵۹.۶ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، در گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز نرخ تورم نقطه ای کل کشور در شرایطی به رقم ۳۶.۱ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل (۳۷.۴ درصد) کاهش یافته است. از سوی دیگر در این گروه، دهک هزینه اول با ۳۳.۲ درصد کمترین تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات را دارد و بیشترین تورم نقطه ای نیز متعلق به دهک دهم با نرخ ۳۸.۷ درصد است.

 

print

پاسخی بگذارید