تاریخ: ۲۱:۳۰ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
گازرسانی به ۱۸۶ روستای کوهستانی مازندران انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از تکمیل طرح گازرسانی به سه شهر و ۱۸۶ روستای کوهستانی و سخت‌گذر شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل با اعتبار یکهزار میلیارد تومانی حداکثر تا ۲ سال آینده خبر داد.

جعفر احمدپور روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به بخش کجور در نوشهر گفت : برای اجرای این پروژه ها ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود که از این میزان ۴۴ کیلومتر آن به صورت ۲۰ اینچی و بقیه لوله گذاری ۱۲ اینچی است.

وی افزود : شهرهای پول و کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر و شهر بلده در شهرستان نور از جمله این سه شهر کوهستانی است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به در حال اجرا بودن گاز رسانی به شهرهای پول و کجور گفت که هم اکنون ۱۳ کیلومتر از مسیر  ۱۵ کیلومتر خط انتقال گاز این مناطق انجام شد و بقیه نیز تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد.

وی افزود : این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا ۲ راهی کدیر در بخش کجور با لوله ۲۰ اینچی و سپس از آنجا ۲ خط لوله ۱۲ اینچی یکی برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر سرعت اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: در راستا کاهش زمان این پروژه به چهار فاز تقسیم شده است تا هر پیمانکار به صورت جداگانه هر فاز پروژه را اجرا کند.

وی افزود : گازرسانی به این مناطق با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاها حداکثر تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد ، اما به دلیل نزدیکی فاصله بخش کجور به ونوش ، مردم این بخش زودتر از بخش بلده و منطقه چلاو آمل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

احمدپور همچنین از احداث یک ایستگاه پمپاژ گاز در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع در منطقه ونوش خبر داد.

فرماندار شهرستان نوشهر هم  در این جلسه بر ضرورت تامین گاز برای شهرهای پول و کجور در وضعیت جوی نامناسب تاکید کرد و گفت: گازرسانی نباید به دلیل وضعیت نامناسب جاده ای و یا شرایط دیگر دچار اختلال شود.

سعید یزدانی  با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی بخش کجور افزود : این بخش دارای بافت تاریخی است و عملیات گازرسانی دراین منطقه هم باید با استفاده از نظرات نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر اساس موازین قانونی انجام شود.

print

پاسخی بگذارید